Les tres escoles bressol municipals de Vic comencen el curs amb 195 alumnes
El curs va començar aquest dilluns, dia 8 de setembre
L’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal ha visitat aquest matí, acompanyat de la regidora d’Educació, Anna Erra, les tres escoles bressol municipals de Vic, que varen entrar en funcionament dilluns passat, dia 8 de setembre. Es tracta de tres edificis nous de trinca situats en un eix de la ciutat que va nord a sud i que donaran servei als diferents barris. Les escoles bressol estan gestionades per la Fundació Educació i Art. La comitiva ha visitat en primer lloc l’escola bressol dels Caputxins, després la de l’Horta Vermella i posteriorment s’han desplaçat fins a l’escola bressol de la Serra-de-Sanferm, on ha tingut lloc la roda de premsa. Durant la presentació, l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal, ha expressat la seva satisfacció per tal que les tres escoles bressol estiguin ja en funcionament i ha destacat “la qualitat dels tres equipaments, una demanda de la ciutat que representa una part molt important del teixit educatiu de Vic”. La regidora d’Educació, Anna Erra, ha explicat que el curs “va començar dilluns amb tota normalitat amb molt bona acollida” i que “són uns equipaments moderns, de qualitat i sostenibles que compten amb professionals amb molta experiència.”Per la seva banda, la directora de les escoles bressol municipals, Marta Casellas ha explicat que les tres escoles bressol reuneixen un total de 195 alumnes,amb els següents grups:Escola bressol Municipal dels Caputxins: TOTAL ALUMNES: 79- 16 alumnes de 0 a 1 any- 32 alumnes d’1 a 2 anys- 31 alumnes de 2 a 3 anys- Total personal docent: 11Escola bressol Municipal de l’Horta Vermella: TOTAL ALUMNES 78- 16 alumnes de 0 a 1 any- 32 alumnes d’1 a 2 anys- 30 alumnes de 2 a 3 anys- Personal docent: 11 (més un altre que s’incorporarà més endavant)Escola bressol Municipal de la Serra-de-Sanferm: TOTAL ALUMNES 38- 19 alumnes d’1 a 2 anys- 19 alumnes de 2 a 3 anys- Personal docent: 5Casellas ha explicat que els centres tenen un mateix molde educatiu, basat en diverses pedagogies centrades en el despertar de la curiositat i la comunicació dels infants, tot fent èmfasi “en la potenciació del diàleg i el treball conjunt escola-família”, en un context obert a la diversitat, inclusiu, acollidor i estabme de cara al benestar físic i psicològic de l’alumne. En aquest sentit, Casellas ha explicat que “els equipaments i el sentit col•lectiu de tots els professionals permeten que el servei d’escoles bressol sigui molt gratificant i que ja generi uns fonaments de cara al futur educatiu dels infants”.