Més de 250 persones van assistir a la Jornada de Bones Pràctiques Educatives de Vic

La iniciativa impulsada pel Projecte Educatiu de Ciutat va ser molt ben rebuda per part dels assistents

Més de 250 persones van assistir a la Jornada  de Bones Pràctiques Educatives de Vic.

Dins del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC), l’Ajuntament de Vic va organitzar una jornada de bones pràctiques educatives, amb l’objectiu de donar visibilitat a totes les accions que s’estan duent a terme a la ciutat i que responen al concepte de ciutat educadora. Es tracta d’iniciatives organitzades per la societat civil –AMPAs, associacions, museus, comerços, entitats esportives, etc- que es volen donar a conèixer per tal de seguir creant xarxa i implicant tota la ciutat en el fet educatiu. La jornada va comptar amb la presència del pedagog italià Francesco Tonucci que va exposar el seu projecte de “la ciutat dels nens” i va ser seguida per més de 250 persones.L’aula Magna de la Universitat de Vic va quedar petita per acollir la Jornada de Bones Pràctiques Educatives, doncs més de 250 persones van seguir el programa de la jornada que va tenir lloc aquest dissabte. La inauguració de la sessió va comptar amb la presència de l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal, que va remarcar la importància de Vic “com a ciutat educadora” i activitats com aquestes que mobilitzen tantes persones ho demostren. Una vegada finalitzada la inauguració oficial, Jordi Collet, professor de sociologia de l’Educació de la UVic i investigador de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (UAB), va explicar què era un “Projecte Educatiu de Ciutat” i la importància de tenir-lo ben definit. Després de la intervenció de Collet, la directora del PEC de l’Ajuntament de Vic, Núria Homs, va exposar el treball que es fa i es vol continuar fent des d’aquest departament.Finalment, va arribar el torn de la conferència del pedagog italià, Francesco Tonucci, amb el títol “La ciutat dels nens, una nova filosofia de govern de la ciutat” que va remarcar la importància que han de tenir els nens i nenes en les preses de decisions de les polítiques de la ciutat.