Marta Casellas, Àlvar Solà, Montse Portet, Glòria Olmos i Laura Lanza

Mestres, educadors i estudiants d’educació infantil d’arreu de Catalunya s’interessen pel model educatiu de les Escoles Bressol Municipals de Vic

Un total de 168 professionals d’educació infantil de zero a tres anys s’interessa pel treball educatiu realitzat a la ciutat

Un grup de 168 mestres, educadors, educadores i estudiants d’educació infantil de tot Catalunya van visitar el passat dissabte, 4 de març, els espais de les tres Escoles Bressols Municipals de Vic (EBMV), Serra de Sanferm, Horta Vermella i Caputxins, i han conegut el model educatiu dels centres.

El regidor d’Educació, Àlvar Solà, els va donar la benvinguda dient que l’interès d’un grup tan nombrós per aquest projecte de ciutat “ens fa prendre consciència, una vegada més, de la importància i del valor que té l’etapa de 0 a 3 anys i per això, des de fa una colla d’anys, s’aposta fortament per l’educació i la de l’infant n’és una prioritat”.

 

Davant dels visitants procedents de Barcelona, Girona, Celrà, Manresa, Granollers, Esplugues de Llobregat, El Vendrell, Sant Fruitós del Bages, Lloret de Mar i d’escoles bressols de la comarca d’Osona, Solà va expressar que “des de l’Ajuntament es veu amb satisfacció com l’equip de les EBMV treballen constantment en la seva millora, es qüestionen contínuament la seva filosofia i reflexionen sobre la seva metodologia, dia a dia, per revisar i millorar la seva tasca”.

 

Mitjançant diverses experiències positives la directora de les EBMV, Marta Casellas, i les diferents coordinadores dels centres, Montse Portet, Glòria Olmos i Laura Lanza, van explicar com s’havia anat desenvolupant i implementant un model educatiu on l’infant és altament protagonista del seu propi procés d’aprenentatge. Sota aquesta mirada, els professionals de l’educació, des d’un treball conscient i present disposa i prepara amb molta cura i bellesa els espais, els materials i organitza els temps a l’escola de manera que promouen i donen l’oportunitat a l’infant per desenvolupar-se plenament i amb autonomia. 

 

Una aposta que vetlla per la qualitat i l’excel·lència de la primera educació de l’infant i el valora com a ciutadà de primer ordre en una ciutat que té l’objectiu de ser més amable, més humana i més propera.

 

Després de les presentacions tots els participants van poder visitar els espais, ambients de joc i treball de les tres escoles bressol.