Mestres i educadores de la Selva venen a conèixer el model educatiu de les Escoles Bressol Municipals de Vic
37 mestres i educadores d’escoles bressol s’interessen pel treball educatiu que es realitza a Vic Aquest dissabte, dia 9 de novembre, un grup de 37 mestres i educadores d’educació infantil de la Selva, amb el suport del Centre de Recursos Pedagògics d’aquesta comarca, van visitar les tres Escoles Bressol Municipals de Vic (EBMV): Serra de Sanferm, Horta Vermella i Caputxins.
Aquest dissabte, dia 9 de novembre, un grup de 37 mestres i educadores d’educació infantil de la Selva, amb el suport del Centre de Recursos Pedagògics d’aquesta comarca, van visitar les tres Escoles Bressol Municipals de Vic (EBMV): Serra de Sanferm, Horta Vermella i Caputxins.
Aquesta és la tercera visita que hi ha hagut durant el 2013 amb l’objectiu de conèixer el projecte educatiu de les EBMV. Les anteriors visites van ser grups del Berguedà i de la Garrotxa. La jornada es va centrar en explicar com s’ha dut a terme la implantació, a les tres escoles bressol municipals, d’un projecte que treballa l’espai com element educatiu i que actualment és un dels eixos principals del projecte educatiu de les EBMV.
La directora de les EBMV, Marta Casellas, va destacar que per poder desenvolupar aquest projecte, que ha suposat un canvi profund del concepte d’escola, d’infant i del paper de l’educador a l’escola, ha calgut temps i la implicació i motivació per part de tot l’equip educatiu i, en el seu cas, de l’assessorament de professionals del Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) de la Universitat de Vic.
La distribució, l’organització dels espais per ambients i dels materials a l’abast dels infants es converteixen en un laboratori poli-sensorial que promou l’acció, l’experimentació, la interrelació i el joc espontani i creatiu de l’infant. Aquesta metodologia de treball afavoreix el respecte i permet donar una resposta més ajustada als diferents moments evolutius i interessos dels infants.
Marta Casellas, directora de les EBMV, va explicar que aquest canvi de concepte d’espai ha proporcionat a l’equip una eina pedagògica molt potent, i que l’entenen com un gran aliat de la mestra i de l’escola, ja que mentre els infants juguen, experimenten, interactuen i aprenen en els diferents ambients de l’aula i de l’escola bressol, la mestra pot donar una atenció molt més individualitzada a cada un d’ells i en el moment en que més ho necessiten.
Després de les presentacions es van visitar els espais de cada una de les Escoles Bressol Municipals.