Nova identitat corporativa per a l’Ajuntament de Vic

La implantació de la nova línia gràfica serà de forma progressiva

Nova identitat corporativa per a l’Ajuntament de Vic.

Després de 21 anys, l’Ajuntament de Vic canvia d’identitat corporativa. La nova marca de l’Ajuntament de Vic arrodoneix els vèrtexs i aprima les barres i també varia lleugerament de color ja que aposta pel vermell pur. També varia la tipografia i aposta per la lletra Taz, de traç molt net i modern. La presentació de la nova identitat corporativa ha anat a càrrec de l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal i Ton Granero i Albert Cano, d’Eumogràfic, autors de la nova identitat.L’alcalde de Vic va apostar des del primer moment per modernitzar la identitat corporativa “som un nou equip de govern i tenim una nova manera de pensar”, d’altra banda també ha remarcat que és important que “l’Ajuntament de Vic s’adapti als nous temps i la identitat corporativa ha de reflectir aquesta evolució”. Per aquest motiu es va encarregar tot el treball previ a l’empresa Eumogràfic que ja havia realitzat la imatge corporativa vigent, l’any 1987.Granero i Cano han exposat les diferents peces gràfiques de la nova imatge corporativa com pot ser el cas de la papereria; la senyalització de carrers i cases d’interès turístic; la retolació de vehicles propietat de l’Ajuntament de Vic; i altres aplicacions diverses. Granero ha remarcat que qualsevol identitat corporativa es basa en el símbol (escut); la tipografia (Taz i Farnham) i la paleta de colors (línia cromàtica centrada amb el color vermell, gris i negra) i que cadascun d’aquests elements vagi prenent personalitat de forma independent.