Nova identitat corporativa per a l’Ajuntament de Vic

La implantació de la nova línia gràfica serà de forma progressiva

Després de 21 anys, l’Ajuntament de Vic canvia d’identitat corporativa. La nova marca de l’Ajuntament de Vic arrodoneix els vèrtexs i aprima les barres i també varia lleugerament de color ja que aposta pel vermell pur. També varia la tipografia i aposta per la lletra Taz, de traç molt net i modern. La presentació de la nova identitat corporativa ha anat a càrrec de l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal i Ton Granero i Albert Cano, d’Eumogràfic, autors de la nova identitat.L’alcalde de Vic va apostar des del primer moment per modernitzar la identitat corporativa “som un nou equip de govern i tenim una nova manera de pensar”, d’altra banda també ha remarcat que és important que “l’Ajuntament de Vic s’adapti als nous temps i la identitat corporativa ha de reflectir aquesta evolució”. Per aquest motiu es va encarregar tot el treball previ a l’empresa Eumogràfic que ja havia realitzat la imatge corporativa vigent, l’any 1987.Granero i Cano han exposat les diferents peces gràfiques de la nova imatge corporativa com pot ser el cas de la papereria; la senyalització de carrers i cases d’interès turístic; la retolació de vehicles propietat de l’Ajuntament de Vic; i altres aplicacions diverses. Granero ha remarcat que qualsevol identitat corporativa es basa en el símbol (escut); la tipografia (Taz i Farnham) i la paleta de colors (línia cromàtica centrada amb el color vermell, gris i negra) i que cadascun d’aquests elements vagi prenent personalitat de forma independent.