Renfe i Adif es comprometen a invertir més de 2 milions d’euros per posar al dia l’estació de tren de Vic
La reunió promoguda pel regidor de Vic per a tots, Arnau Martí, ha estat presidida per l’alcaldessa, Anna Erra, i s’hi han exposat totes les reivindicacions dels usuaris de la línia R3 de Rodalies i de la plataforma ‘Perquè no ens fotin el tren’
Diversos responsables d’ADIF (Administrador D’Infraestructures Ferroviàries) i Renfe, operadora ferroviària, han assegurat que s’invertiran més de 2.000.000 d’euros per renovar l’estació de tren de la ciutat, que han reconegut que “és molt millorable”. A la reunió presidida per l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, i amb la presència de tots els grups polítics municipals a excepció de Capgirem Vic i representants de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), s’ha explicat que “s’està redactant un projecte integral de renovació de la infraestructura que ha de ser estudiat al llarg d’aquest 2018”.
Durant la sessió, Anna Erra ha posat sobre la taula les reivindicacions dels usuaris de la línia R3 de Rodalies i de la plataforma ‘Perquè no ens fotin el tren’, amb qui l’alcaldessa es va reunir la setmana passada per recollir les seves peticions: la millora en el manteniment i neteja a l’estació, les concessions comercials i el desdoblament de la línia.
Les accions més immediates, i que es visualitzaran al llarg d’aquest any, seran les de manteniment i neteja de la infraestructura –solució als despreniments de la façana, millora de l’enllumenat, de les escales mecàniques i de les passeres i la neteja de coloms, entre d’altres-, i l’imminent adjudicació del servei de bar després que s’acabés el contracte el passat mes de juny. Pel que fa al servei de llibreria, la licitació arribarà un cop s’hagi renovat l’estació.
Millora d’informació per a l’usuari
Amb la implantació de la T-Mobilitat, un nou sistema de transport que permetrà calcular el preu del transport públic de manera personalitzada en funció de les rutines de cada usuari, els quilòmetres recorreguts i de la freqüència amb què utilitzi el transport públic, es posarà fi a una de les queixes més comunes entre els usuaris de la línia: la mala informació dels horaris.
El nou sistema de fibra òptica amb què s’haurà de dotar l’estació, a mig termini, permetrà precisar-ne la informació i millorar-ne el sistema de comunicació amb noves pantalles.
El desdoblament de l’R3
La primera fase del desdoblament de la línia R3 de Rodalies està en marxa en el tram Parets-La Garriga. A hores d’ara, s’està preparant el desdoblament amb la supressió de passos de nivell i altres ajustaments, perquè posteriorment es pugui passar a una fase més visible per a l’usuari i que consistirà en el propi desdoblament de la línia i les millores de les estacions de Mollet del Vallès i de Granollers.
Per la seva banda, i degut al fort creixement que experimenta la UVic-UCC, els seus representants han reclamat la millora de les infraestructures i la planificació del calendari perquè es pugui satisfer la demanda existent. En aquest sentit, els responsables d’Adif i Renfe han reconegut que “s’està en fase d’estudi d’informació” i no s’han compromès amb cap data.