Resolució sobre l’assistència als plens municipals

La resolució optimitza l’espai destinat a persones que vulguin assistir a la Sala de Plens

 

Mitjançant resolució d’Alcaldia de data 27 de febrer de 2014 es va resoldre limitar l’ocupació de la Sala de Plens de l’Ajuntament, en base al contingut de l’informe de l’enginyer  municipal de data 27 de febrer de 2014.

 

Atès que l’enginyer municipal en data 28 d’abril de 2014, en base al Reial Decret 314/2006 de 17 de març, pel qual s’aprova el codi tècnic de l’edificació i les referències posteriors que el modifiqui, ha emès un nou informe sobre l’ocupació de la Sala de Plens de l’Ajuntament de Vic, en el qual s’hi afegeix una segona opció, la qual diu:

 

“En la Sala del consistori hi ha una tarima on hi trobem 21 seients pels càrrecs electes de l’Ajuntament. En la mateixa hi ha dos seients més per la secretària de l’Ajuntament i l’interventor. En total 23 persones.

A continuació hi ha una zona de bancs amb una ocupació màxima de públic assentat de 8 persones. La preferència en aquesta zona és de personal de l’Ajuntament per suport jurídic i/o tècnic i periodistes acreditats. Es condicionaria una zona per càmeres de televisió i els seus operadors. 

En l’espai diàfan a continuació de la tarima és deixaria un passadís per poder abandonar la sala, i la resta quedarà reservat per 10 cadires per persones que vulguin assistir als plens.

A l’exterior de la sala del consistori, amb continuïtat visual i sense que es distorsioni l’activitat normal de la casa consistorial, s’habilitaria una zona amb 12 cadires més per les persones que vulguin assistir als plens. Entre la porta de la sala consistorial i les cadires hi haurà un metre lliure per poder evacuar la sala amb seguretat”

 

Atès que amb aquesta segona opció s’optimitzaria l’espai destinat a les persones que vulguin assistir als plens.

 

Atès que el Ple municipal està sotmès en el seu funcionament a un conjunt de normes de funcionament  d’obligat compliment que determina la seva forma d’actuació i el procediment a seguir per la producció d’actes administratius vàlids.

 

Atès que correspon a l’alcalde-president la direcció de les sessions, així com la policia de l’ordre durant el seu desenvolupament, tant en relació amb el públic assistent com en relació amb els regidors, conforme el que disposen els articles 88, 94 i 95 del Reglament d’Organització i Funcionament de les Corporacions Locals (ROF).

 

Atès que el conjunt de facultats de policia interna haurà de realitzar-se mitjançant l’adopció de les mesures que l’alcalde, com òrgan competent, estimi adients  per vetllar pel normal desenvolupament de les sessions i el manteniment de l’ordre i la seguretat en la Sala de Plens.

 

De conformitat amb les atribucions conferides a aquesta Alcaldia  pels articles 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local LRBRL, l’article 53 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei municipal de Catalunya, i els articles 88, 94 i 95 del ROF,

 

HE RESOLT

 

Primer.- Limitar l’ocupació de la Sala de Plens de l’Ajuntament de conformitat amb la segona opció exposada per l’enginyer municipal en l’informe de data 28 d’abril de 2014, el qual s’ha transcrit en la part expositiva d’aquesta resolució.

 

Segon.- Un cop complet l’aforament de la Sala de Plens i de la zona habilitada a l’efecte, per raons de seguretat no es permetrà l’accés del públic a l’edifici de l’Ajuntament.

 

Tercer.- El públic assistent a les sessions no podrà intervenir en aquestes ni podrà efectuar manifestacions d’aprovació o reprovació, ni exhibir pancartes, cartells o fulletons a la Sala de Plens i, en general, haurà de respectar l’ordre mínim exigible pel desenvolupament de la sessió.

 

Quart.- Fer difusió d’aquesta resolució pels mitjans de comunicació locals i a través del web municipal.

 

Cinquè.- Donar compte d’aquesta resolució al Ple municipal en la primera sessió que celebri.

 

Ho mana i signa l’alcalde de Vic, el dia 5 de maig de 2014