Roser Salavert: “l’èxit educatiu es troba a l’aula”

Direccions dels centres educatius de la ciutat, representants del serveis educatius de la Generalitat de Catalunya, representants de la UVic i tècnics d’educació de l’Ajuntament van compartir ahir una trobada amb la doctora Roser Salavert, directora general de les escoles públiques del districte escolar 3 de Nova York.

Anna Erra i Roser Salavert expliquen la sessió de treball amb els centres educatius de la ciutat.
Anna Erra i Roser Salavert expliquen la sessió de treball amb els centres educatius de la ciutat

 Ahir a la tarda va tenir lloc una taula de treball entre professionals de l’àmbit escolar de la ciutat de Vic amb Roser Salavert, doctora i directora general de les escoles públiques del districte escolar 3 de Nova York. Aquesta trobada neix a partir de les conclusions i reflexions que han arribat el grup d’experts, creat l’any passat, i que en part demanaven la possibilitat de conèixer altres experiències escolars, tal i com va afirmar l’alcaldessa accidental i regidora d’Educació, Anna Erra. D’aquesta manera, una vegada més es vol continuar amb el treball engegat des de fa temps en el camp educatiu i “avançar tots junts –escoles i administració- en el projecte educatiu de ciutat”, va afegir Erra.

 

La  visita de Roser Salavert a Vic es deu a unes converses iniciades per la mateixa alcaldessa accidental i regidora d’Educació, Anna Erra, amb la voluntat de conèixer i compartir altres models educatius que puguin donar suport als centres educatius per atendre la diversitat a les aules.

 

Per la seva banda, la doctora Roser Salavert va fer un resum del que havia donat de sí la jornada de treball. En aquest sentit, Salavert va afirmar que existeixen tres conceptes que ajuden a posar els fonaments perquè existeixi l’èxit escolar: per una banda va posar èmfasi en que “el nucli és a l’aula, l’èxit escolar va lligat directament al que succeeix a l’aula”. D’altra banda, també es va posar damunt la taula el paper del lideratge, finalment el tercer concepte es regeix en la necessitat de crear estructures de treball idònies. Tots tres conceptes tenen un clar objectiu: millorar l’educació per a tothom.

 

De la primera trobada amb la Doctora Roser Salavert se’n deriva una proposta de continuïtat i de treball d’assessorament amb les escoles de la ciutat.