Servei d’entrega a domicili

S’activa “T’ho portem a casa” el servei de repartiment de compres a domicili del comerç de Vic

El servei, finançat per l’Ajuntament durant el 2020 als associats a Vic Comerç, distribuirà tant a la ciutat com a la comarca a través de dues empreses de caràcter social ADFO i Areté

A partir d’avui dilluns 27 de juliol es posa en marxa el servei de lliurament a domicili gratuït per a la clientela dels comerços i establiments, en una nova aposta de l’Ajuntament de Vic per fer costat al comerç de proximitat i treballat conjuntament amb Creacció i Vic Comerç. Es tracta d’una plataforma mitjançant la qual els comerços i establiments de la ciutat poden disposar d’un servei d’entrega de compres i paqueteria a casa de la seva clientela.

Aquest nou servei forma part del paquet de mesures que fa unes setmanes l’Ajuntament de Vic va presentar per reimpulsar l’activitat comercial. Bet Piella, regidora de Comerç, Promoció Econòmica i Ocupació, remarca la voluntat de continuar estant al costat de les botigues i serveis de proximitat perquè puguin continuar mantenint la seva activitat i els bons nivells de qualitat.

El repartiment a domicili de les compres anirà a càrrec de dues entitats de caràcter social amb seu a Vic, ADFO i Areté, amb l’objectiu de teixir complicitats i aportar valor afegit al servei. Durant aquest 2020, serà un servei gratuït (fins a 20 paquets al mes) per als establiments associats de Vic Comerç per a repartiments a Vic i a la comarca d’Osona. Per a la resta de territori o si se supera el tram d’enviaments gratuïts mensuals, s’establiran unes tarifes de preus del servei a domicili. El servei de repartiment estarà habilitat de dilluns a divendres i l’entrega es farà arribar en un mínim de 24 hores.

Piella recorda que l’Ajuntament finança el servei de lliurament a domicili fins passada la campanya nadalenca, i que tot els comerços de Vic es poden adherir a la iniciativa, encara que no siguin de Vic Comerç, fent-se càrrec del cost.

 

45 establiments en la prova pilot

La prova pilot es posa en marxa avui amb els primers 45 establiments de la ciutat que s’han donat d’alta al programa Comerç a domicili. Aquests establiments rebran un correu electrònic de creaccio@creaccio.cat amb un password d’accés (si algú no el rep cal fer-ho saber). A continuació cal entrar al link de Vic Comerç de servei a domicili i entrar el NIF i la contrasenya que s’ha assignat a l’establiment o comerç i ja es pot iniciar el tràmit per portar el producte a casa del client o la clienta. Una vegada s’estigui registrat, la propera vegada només entrant el DNI ja apareixeran les seves dades (tal com passa amb la Targeta Urbana). La clientela que es vulgui donar d’alta ella mateixa del servei podrà fer-ho mitjançant l’enllaç de Vic Comerç T’ho Portem a Casa. En cas de dubtes durant el tràmit en línia a la secció Ajuda de la mateixa pàgina hi ha informació o bé es pot contactar amb Vic Comerç.

Per tal de garantir la confidencialitat i seguretat dels paquets o comandes és imprescindible que:

 
  • El paquet estigui completament tancat: que no pugui caure res del seu interior i que quedi garantit que ha estat precintat a la botiga i obert a casa del client.
  • El paquet ha de portar escrit el nom de la persona client, l’adreça d’entrega i el telèfon de contacte (coincidint amb les dades del formulari omplert a la plataforma).
  • Indicar clarament si es tracta d’un objecte fràgil per tal que se’n pugui tenir especial cura durant el seu transport.
  • El paquet ha d’estar a punt com a mínim 30 minuts abans de l’inici del tram horari previst d’entrega per tal que quan el servei de repartiment arribi a la botiga, el paquet pugui sortir immediatament a destí i no es demori l’hora de lliurament a domicili acordada.

 

Per la seva banda, el president de Vic Comerç, Toni Brachs, manifesta que és un servei que l’entitat ha detectat com a necessari durant la pandèmia, especialment en els mesos de març i abril, quan el client pràcticament no sortia de casa. Implantar aquest servei ara no es només per donar una resposta a possibles nous rebrots sinó també per oferir un valor afegit a l’experiència de compra. Segons Brachs, que agraeix el suport de l’Ajuntament de Vic, és un canal més que disposarà el comerç de proximitat per apropar-se a la clientela.

Per a tots els comerços i establiments de la ciutat que en el seu moment no es van apuntar però estarien interessats en formar part d’aquesta plataforma i gaudir d’aquest servei, a partir del setembre es tornarà a obrir un període de sol·licituds. Bet Piella remarca que es tracta d’un servei obert a tothom i que pretén quedar instaurat de forma estable. En cas de no estar adherit a Vic Comerç l’establiment s’haurà de fer càrrec del cost del servei.