Fabiana Palmero i Josep-Ramon Soldevila

Un 44% dels participants al procés participatiu del carrer Verdaguer opta per mantenir l’arbrat i l’aparcament

El projecte definitiu, que es presentarà públicament a la ciutadania, es començarà a redactar després de l’estiu i està previst que es porti a terme la propera primavera

La proposta 1, amb un 44% de les opinions rebudes, és la preferida majoritàriament per la ciutadania que ha participat en el procés sobre la nova urbanització del carrer Verdaguer. “Mantenir els arbres i l’aparcament són dues de les aportacions que més ha demandat la ciutadania participant i el projecte definitiu es desenvoluparà seguint aquests criteris”, ha explicat la regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero.

 

La regidora ha remarcat que les tres propostes eren el punt d’inici per acabar redactant el projecte definitiu, que es treballarà a partir del setembre, i que tindrà en compte les aportacions fetes tant pel veïnat del mateix carrer i la plaça de l’Estació, la resta de la ciutat i treballadors i propietaris de locals i comerços de l’àmbit.

 

En aquest sentit, Palmero ha remarcat que un cop es compti amb el projecte definitiu es tornarà a convocar a tota la ciutadania per explicar com serà el projecte per la nova urbanització del carrer Verdaguer que aposta “per la pacificació” i que s’hauria de portar a terme la primavera de l’any que ve.

 

L’opció 1 –manté l’arbrat actual, ampliació de voreres d’1 metre i carril destinat a càrrega i descàrrega, contenidors i zona blava- ha estat escollida per 435 persones (44%); l’opció 2 –manté l’arbrat actual, ampliació de voreres de 2 metres i sense aparcament- per 369 persones (38%); i la 3  –substitució de l’arbrat actual, ampliació de voreres de 2 metres i sense aparcament-, per 179 persones (18%).

 
 

Aposta per la pacificació

 

Fabiana Palmero ha detallat que seguint les recomanacions del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), qui està redactant el Pla Estratègic de la Bicicleta, el carrer Verdaguer no comptarà amb carril bici segregat. Segons els experts, quan el carrer és pacificat –amb velocitat màxima de circulació a 30 quilòmetres per hora-, com serà el cas, la bicicleta pot conviure perfectament amb els automòbils. A més, els carrils bici segregats només són recomanats quan la velocitat de la bicicleta i el cotxe no són compatibles o quan es necessita fer un recorregut en sentit contrari als cotxes, com és el cas de la Rambla Hospital, i “l’habilitació d’un carril únicament per bicis faria empetitir les voreres en lloc de permetre ampliar-les allunyant-los de la ciutat que aposta per les zones de vianants”,  ha reblat Palmero.

 
 

Procés participatiu de ciutat

 

Entre el 10 i el 23 de juliol, ambdós inclosos, ha opinat un total de 1.035 persones -un 3% del cens que hi podia participar- majors de 16 anys empadronades a Vic, treballadors i propietaris del carrer Verdaguer i de la Plaça de l’Estació, empadronats o no a la ciutat.

 

El regidor de Ciutadania, Josep-Ramon Soldevila, ha explicat que les dades reflecteixen la línia habitual en aquests processos participatius de ciutat, tot i que ha posat en valor l’augment de la franja més jove –entre 16 i 27 anys- amb una participació superior al 13%.

 

Es poden consultar les dades detallades del procés participatiu aquí.