Un espectacle de lluita i foc “Phyros” tanca la 14a edició del Mercat Medieval de Vic

Milers de persones aprofiten el pont per visitar el Mercat Medieval, que es consolida com una cita ineludible dins el calendari firal del país.

Un espectacle de lluita i foc “Phyros”  tanca la 14a edició del Mercat Medieval de Vic.

La plaça Major de Vic va acollir ahir, dimarts 8 de desembre a les 18:30, l’espectacle “Phyros” de la companyia Excalibur que va posar el punt i final a la 14a edició del Mercat Medieval de Vic. Una nova edició que ha superat, un any més, totes les expectatives i objectius de l’organització consolidant-se com “una cita ineludible dins el calendari firal” explicava el president de l’Institut Municipal de Promoció i Economia de Vic (ImpeVic) i segon tinent d’alcalde, Josep Burgaya, ahir al vespre en la roda de premsa de valoració acompanyat de la responsable de Fires i Mercats de l’ImpeVic, Quima Vila.El Mercat Medieval “és una gran oportunitat per donar a conèixer Vic i un fort impacte turístic i econòmic per la ciutat” comentava Burgaya i afegia que malgrat l’actual conjuntura econòmica “ la gran afluència de públic ha estat la mateixa que l’any passat” i s’ha repartit durant els quatre dies de manera esglaonada.El president d’ImpeVic assegurava que “les novetats portades a terme per part de la organització han donat molt bons resultats” i remarcava que l’aposta mediambiental que s’ha fet en l’edició d’ enguany “ha tingut molt bona acceptació” tant pels paradistes com pels visitants.La ruta dels oficis, espectacles i el teatre d’acció o l’aposta gastronòmica de la mà d’Osona Cuina han estat altres propostes que s’han potenciat i inclòs en programa d’aquest any. Pel que fa el traçat, la incorporació -des de la darrera edició- de la plaça Jaume Portell, la rambla del Bisbat i el carrer Santa Maria, s’ha consolidat en el recorregut. D’altra banda, el fet de concentrar les zones d’aparcament al perímetre de la ciutat ha permès evitar el col•lapse de vehicles al centre de Vic.“De cara la pròxima edició treballarem perquè el Mercat encara sigui millor. No aspirem a més púbic però sí a millorar qualitativament, el Mercat ha de tenir una continuïtat però cada any hem d’oferir coses noves al visitant” puntualitzava Josep Burgaya.