Vic acull la trobada per treballar la marca ‘Ciutats i Viles amb Caràcter’

La capital d’Osona forma part, juntament amb deu ciutats catalanes més, d’aquesta marca promoguda per l’Agència Catalana de Turisme

	Susagna Roura a la trobada de ‘Ciutats i Viles amb Caràcter’	.
Susagna Roura a la trobada de ‘Ciutats i Viles amb Caràcter’

 Vic acull avui una reunió de treball de la marca ‘Ciutats i Viles amb Caràcter’ que promou l’Agència Catalana de Turisme, que es reuneix quatre vegades anualment de forma itinerant per tractar temes de turisme d’interès comú. Posteriorment, els assistents a la jornada realitzaran una visita guiada pel patrimoni de la ciutat.

 

Fa dos anys que l’Agència Catalana de Turisme, encarregada de promoure Catalunya a l’exterior, va crear la marca de ‘Ciutats i Viles amb Caràcter’ i Vic va passar a formar-ne part perquè reunia gairebé la totalitat dels requisits que es demanaven, com disposar de Béns Culturals d’Interès Nacional (BCIN), criteris d’accessibilitat per a persones amb discapacitat, de vocació turística o de ciutat i paisatge urbà.

 

‘Ciutats i Viles amb Caràcter’ està formada per onze ciutats catalanes: Girona, Lleida, Manresa, Montblanc, Reus, Solsona, Tarragona, Tortosa, Terrassa, Vilafranca del Penedès i Vic. Aquesta marca s’adreça a ciutats mitjanes pel que respecta al volum de població i amb una forta personalitat, marcada per alguns aspectes com ara el caràcter històrico-cultural, l’enogastronomia o l’art i la creativitat.

 

La regidora de Turisme, Susagna Roura, ha estat encarregada de donar la benvinguda als assistents de la jornada, que s’ha celebrat a les instal·lacions del Museu Episcopal de Vic, “un dels dos museus més importants en art gòtic i romànic de Catalunya”. Roura ha agraït també la presència de totes les ciutats “per empènyer conjuntament el turisme català”.