Susagna Roura a la trobada de ‘Ciutats i Viles amb Caràcter’

Vic acull la trobada per treballar la marca ‘Ciutats i Viles amb Caràcter’

La capital d’Osona forma part, juntament amb deu ciutats catalanes més, d’aquesta marca promoguda per l’Agència Catalana de Turisme

 Vic acull avui una reunió de treball de la marca ‘Ciutats i Viles amb Caràcter’ que promou l’Agència Catalana de Turisme, que es reuneix quatre vegades anualment de forma itinerant per tractar temes de turisme d’interès comú. Posteriorment, els assistents a la jornada realitzaran una visita guiada pel patrimoni de la ciutat.

 

Fa dos anys que l’Agència Catalana de Turisme, encarregada de promoure Catalunya a l’exterior, va crear la marca de ‘Ciutats i Viles amb Caràcter’ i Vic va passar a formar-ne part perquè reunia gairebé la totalitat dels requisits que es demanaven, com disposar de Béns Culturals d’Interès Nacional (BCIN), criteris d’accessibilitat per a persones amb discapacitat, de vocació turística o de ciutat i paisatge urbà.

 

‘Ciutats i Viles amb Caràcter’ està formada per onze ciutats catalanes: Girona, Lleida, Manresa, Montblanc, Reus, Solsona, Tarragona, Tortosa, Terrassa, Vilafranca del Penedès i Vic. Aquesta marca s’adreça a ciutats mitjanes pel que respecta al volum de població i amb una forta personalitat, marcada per alguns aspectes com ara el caràcter històrico-cultural, l’enogastronomia o l’art i la creativitat.

 

La regidora de Turisme, Susagna Roura, ha estat encarregada de donar la benvinguda als assistents de la jornada, que s’ha celebrat a les instal·lacions del Museu Episcopal de Vic, “un dels dos museus més importants en art gòtic i romànic de Catalunya”. Roura ha agraït també la presència de totes les ciutats “per empènyer conjuntament el turisme català”.