Vic amplia el servei de teleassistència a majors de 65 anys

805 persones estan connectades ininterrompudament les 24 hores del dia per avisar en cas d’emergència

Eva Carrasco, Núria Homs i Ramona Gracia .
Eva Carrasco, Núria Homs i Ramona Gracia

 

Vic amplia el servei de teleassistència a majors de 65 anys per garantir acompanyament les 24 hores del dia en cas d’emergència. 805 persones (76% dones) ja estan inscrites al servei que ofereix l’Ajuntament de Vic i la Diputació de Barcelona a través de l’empresa Televida. A principis de desembre s’havien atès 507 emergències.

 

Per activar el servei de teleassistència només cal prémer un botó del comandament que la persona usuària porta penjat al coll. Automàticament es tradueix en una trucada que s’atendrà i garantirà l’atenció adequada.

 

Fins fa poc només s’atenia a les persones majors de 80 anys i la regidora de Benestar i Família, Núria Homs, ha subratllat que una de les prioritats del govern de la ciutat és treballar per un envelliment de qualitat i per donar confort, tranquil·litat, autonomia i seguretat a la gent gran. Amb la pandèmia aquesta necessitat ha aflorat més i s’ha traduït en l’ampliació del servei de teleassistència per combatre la solitud. La regidora ha remarcat la necessitat de comptar amb una servei d’integració social i sanitària en què els diferents agents de Salut i de Benestar Social facilitin que les persones grans optin a aquest servei.

 

És el cas de la usuària del servei, Ramona Gracia, que va accedir al servei després que els serveis sanitaris del CAP la derivessin a l’àrea de Serveis Socials de l’Ajuntament. “La teleassistència és un servei molt ràpid i que acompanya”, afirmava. Tant és així que explicava que l’estiu passat, cinc minuts després de prémer el botó del seu comandament, va tenir una ambulància a la porta de casa per assistir-la després de patir una forta febrada.

 

 

Més de 3.800 trucades de seguiment

 

A banda d’oferir assistència tot l’any també funciona com a servei preventiu ja que es donen consells o es fan seguiments mitjançant trucades telefòniques periòdiques. La representant de Televida, Eva Carrasco, assegurava que aquest dimecres ja s’havien fet més de 3.800 trucades de seguiment, 117 visites d’unitat mòbils, 254 visites de treballadores socials i psicòlogues i 364 visites tècniques i l’edat mitjana de les persones inscrites és de 84 anys.

 

Fruit del confinament, el Servei Local de Teleassistència va activar un servei especial a través d’una línia 900 a totes aquelles persones majors de 65 anys que no disposaven del servei fins al moment i que, atesa la situació, es podien trobar en una situació fràgil, d’aïllament o de risc. L’Ajuntament va fer més de 5.000 trucades que van permetre detectar necessitats bàsiques no cobertes i situacions de risc que s’han derivat als serveis corresponents.