Vic, capital de la cultura catalana 2016 ja té marca pròpia

La imatge té una gran simplicitat que li dóna molta força

Ton Granero, Joan López i Carol i Andreu Gallart i Riuviejo a la presentació de la nova marca .
Ton Granero, Joan López i Carol i Andreu Gallart i Riuviejo a la presentació de la nova marca

Avui al matí ha tingut lloc la presentació de la marca Vic, Capital de la Cultura Catalana 2016. La imatge ha estat seleccionada a partir d’un jurat format per persones vinculades al sector del disseny gràfic i l’art en general (Ton Granero d’Eumogràfic; Pep Alcàntara de Bisgràfic; Toni Bover, director de la Farinera; Ramon Ricart, director de l’Escola d’Art i Disseny de Vic; Maria Pladelasala, dissenyadora i Miquel Mirambell, vocal d’art del Patronat d’Estudis Osonencs). Segons el mateix Ton Granero, la imatge seleccionada ha portat cert debat i discussió entre el jurat, doncs les 21 marques que s’han presentat han estat d’alt nivell. Finalment, però, la marca escollida ha estat obra d’Andreu Gallart i Ruiviejo, ex alumne de l’Escola d’Art i Disseny de Vic. L’autor ha explicat que ha volgut fusionar Vic amb la Capital de la Cultura Catalana a través de la tipografia (jugant amb la lletra “C”), fent al•lusió directa a la reafirmació de la nostra llengua catalana, en un moment clau com l’actual.

 

Per la seva banda, el regidor de Cultura i Ciutadania, Joan López i Carol ha ressaltat que aquesta iniciativa serà “una magnífica ocasió per mostrar a la ciutat i al món que Vic serà un referent en l’àmbit cultural”. En la mateixa línia, el regidor ha ressaltat la capacitat que Vic ha tingut sempre de fusionar tradició i modernitat i, sense prescindir de la tradició, ara, més que mai, s’ha de ser capaç de dotar-se de llenguatge i eines innovadores per situar Vic al segle XXI”. “Cal que la marca de Vic, Capital de la Cultura Catalana 2016 s’impregni al cor de tota la ciutadania vigatana, essent un projecte integrador i de cohesió social”, ha dit López Carol.

 

La Capital de la Cultura Catalana (www.ccc.cat) s'adreça a tot el domini lingüístic i cultural català. Té com a objectius contribuir a ampliar la difusió, l'ús i el prestigi social de la llengua i la cultura catalanes, incrementar la cohesió cultural dels territoris de llengua i cultura catalanes i, finalment, promocionar i projectar el municipi designat com a Capital de la Cultura Catalana, tant a l'interior com a l'exterior.

 

Fins ara, han estat elegides capitals de la cultura catalana les següents ciutats de l’àmbit lingüístic català: Banyoles 2004; Esparreguera 2005; Amposta 2006; Lleida 2007; Perpinyà 2008; Figueres 2009; Badalona 2010; Escaldes-Engordany/Principat d’Andorra 2011; Tarragona 2012; Ripoll 2013; Barcelona 2014; Vilafranca del Penedès 2015 i Vic 2016.