Vic Comerç presenta el baròmetre de l’activitat comercial del 2014 del centre de Vic

Vic és atractiu per invertir: En l’actual context, 79 empreses comercials han decidit invertir al centre de Vic

 Vic Comerç presenta el baròmetre de l’activitat comercial del  2014 del centre de Vic.

Ahir al migdia migdia es va presentar el baròmetre de l’activitat comercial del centre de Vic d’aquest any. La presentació va anar a càrrec de Pere Trasserra, president de Vic Comerç, Anna Erra, regidora de Comerç de l’Ajuntament de Vic i de Roger Noguer, gerent de Vic Comerç.

Aquest baròmetre ha estat realitzat a partir del cens de totes les activitats comercials de 39 carrers del centre de Vic i la comparativa amb les dades recollides durant els últims 3 anys i que s’incorporaran a la web  www.vicreactiva.cat, un portal creat per l’Associació CentreVic per a generar nova activitat comercial.

 

Situació actual: Tancaments, obertures i  els sector més perjudicat

Actualment al centre de Vic hi ha 724 activitats comercials i 102 locals buits, que representen un 12% sobre l’àrea estudiada. Al llarg d’aquest any hi ha hagut 67 establiments que han abaixat la persiana i 79 que han obert. El sector que més tancaments ha patit al llarg d’aquest període ha estat i d’una forma destacada el de l’equipament de la persona.

 

Locals buits i concentració de les zones fredes

Les xifra de 102 locals buits torna als índexs de desocupació del 2012. Només un 30% de l’eix comercial té més d’un 15% de desocupació dels seus locals però preocupa que en alguns d’aquests carrers s’està estabilitzant aquesta situació (Rambla Hospital, Carrer de la Riera, Carrer Cardona, entre d’alres) cosa que dificultarà la seva recuperació. 

 

Sectors amb gran moviment

El sector amb més moviment ha estat el de l’equipament de la persona però el que més creixement net ha tingut (balança tancaments-obertures) aquest últim any ha estat el de l’alimentació.

 

Vic, centre comercial urbà

El centre de Vic manté intacte la combinació de sectors que generen una oferta locomotora i un pol d’atracció territorial: l’equipament de la persona (que malgrat la davallada continua essent el sector més representatiu amb un 24%), l’alimentació (un 17,1%) els serveis (20,3%) i l’hostaleria (10,9%), que sumen més del 70% de totes les activitats.



Pla de propostes

Entre d’altres, Vic Comerç demana una taula de treball específica amb propietaris, comerciants i Ajuntament per intentar buscar la revitalització dels carrers que pateixen grans discontinuïtats.

L’Associació també ha insisteix en la necessitat de donar més mesures d’estímul i incentius per obrir un nou comerç i la màxima agilitat pels tràmits d’obertura.

Una altra de les propostes realitzades i que ja es va demanar l’any passat és que es desenvolupi una ordenança que permeti la publicitat “cuidada” en els vidres dels locals buits i que reguli l’estat d’aquests sobretot en la part exterior. En la línea dels locals buits, l’entitat també demana que es continuï ampliant la xarxa de locals decoratius del projecte “Espais en Transició”.

En la darrera proposta s'adreça a l’Ajuntament a seguir apostant pel portal www.vicactivalocals.cat

 

Pere Trasserra, President de Vic Comerç va destacar que “aquest baròmetre és el resultat d’un extens estudi que es va iniciar fa tres anys amb  la creació de la web VICREACTIVA.CAT i que ens ajuda a conèixer i a prendre el pols de l’estat del nostre comerç i saber quin el seu moviment i tendència. Per nosaltres és gran un indicador que ens permet fer comparatives per anys i treure conclusions rellevants que ens porten a plantejar propostes de treball amb l’Ajuntament i els agents implicats”.

Per la seva banda, Anna Erra va comentar que “ens hem estabilitzat respecte l’any passat, tot i que encara s’ha de millorar. Des de l’Ajuntament de Vic i Vic Comerç hem consolidat la dinamització per no perdre l’activitat i continuar incentivant l’ocupació”. Creu que “s’ha de seguir essent un reclam i mantenir el posicionament com a ciutat comercial de referència”. També va posar com exemple els espais en transició, “una voluntat de posar en ordre els espais buits”.

Per l'any que ve hi ha la intenció d’incorporar a la presentació l'anàlisi i l'estudi de l'altre eix comercial de la ciutat, el del Remei i l'Estadi.

Podeu veure l'estudi les dades a:  http://www.viccomerc.cat/wp-content/uploads/2014/04/Presentaci%C3%B3-Bar%C3%B2metre-2014.pdf