Vic Edició Limitada

Vic Comerç presenta Vic Edició Limitada

L'entitat proposa una campanya en què l'art es combina amb el producte més exclusiu de cada comerç. 70 establiments de la ciutat s'afegeixen a la iniciativa

Ahir a la tarda es va presentar a l'espai ETC la campanya Vic Edició Limitada. Per a la presentació es va comptar amb la intervenció de Toni Brachs, President de Vic Comerç, Muntsa Vilalta, Directora General de Comerç de la Generalitat de Catalunya i d'Agnès i Aina Amblàs, responsables del taller d'il·lustració científica ICRA ART.

Vic Edició Limitada és una campanya que consisteix en què els comerciants escullen un producte que volen destacar de la seva botiga  (per notorietat, exclusivitat o temporalitat) i Vic Comerç els converteix en quadres artístics que simulen quadres d'un museu, "un museu a l'aire lliure". 

Aquests quadres estaran penjats als aparadors de cada botiga. A part de decorar l'aparador per integrar el quadre (complementant-lo amb el producte real que presenten), els comerciants crearan una experiència dins l'establiment al voltant d'aquest producte: decorar un corner, fer demostracions, tastets, etc.

Vic Comerç gravarà un reportatge de tota la campanya i el fragmentarà en píndoles personalitzades de 15/20 segons per cada botiga que els hi entregarà perquè ho puguin compartir a les seves xarxes socials, fomentant així que sigui una campanya viral i sota el hasthtag #vicediciólimitada.

L'objectiu de la campanya és dotar les botigues de Vic d'un contingut diferent de l'habitual que anunci productes exclusius, selectes o de temporada i que porti a incentivar les vendes o a mostrar al client algun producte desconegut que volen fer visible.

Per Toni Brachs, President de Vic Comerç "hem volgut anar més enllà de les típiques campanyes basades en el preu, els descomptes i les ofertes (això ja ho fem en el nostre dia a dia). Si podem aquesta serà una línia de treball que Vic Comerç intentarem reforçar. Crear més campanyes d'experiència i visuals i menys en les que el preu sigui l'únic al·licient. Creiem més en el client i volem oferir-li el màxim de valor afegit".

Un altre objectiu és buscar la metàfora que el comerç és com un patrimoni a preservar, protegir i promocionar igual que les obres artístiques d'un museu.

Per l'Agnès i Aina Amblàs, del taller d'il·lustració científica Icra Art, que han sigut les professionals que van rebre l'encàrrec de dur a terme el procés de conversió del producte en peces d'art afirmaven que "transformar els productes en aquestes obres d'aquarel·la digital pot semblar un procés senzill si es pensa en els filtres predeterminats que molts programes tenen. Però nosaltres no hem volgut quedar-nos amb el que és bàsic. Havíem de transmetre exclusivitat i notorietat, no pas quelcom econòmic i comú. És per això que vam començar a generar pinzells personalitzats d'aquarel·la i grafit per crear obres úniques" i afegien "també ha sigut primordial crear composicions imaginatives i atractives que generin curiositat a tots aquells que hi passin per davant. Algunes han sigut un autèntic repte!"

Per Muntsa Vilalta, Directora General de Comerç de la Generalitat de Catalunya, "és una campanya especial que incorpora en el comerç un sector diferent com és el de la cultura, el de l'art. Estic segura que serà una campanya molt vistosa i elegant que tindrà un recorregut amb més edicions. És una proposta innovadora, de tendència, singular i de compromís i lligam amb la població, no només el client sinó també el vianant".


Han decidit participar de la primera edició d'aquesta campanya un total de 70 establiments. La campanya començarà aquest dijous 23 de maig i finalitzarà el 6 de juny.