Vic continua apostant per un model de mobilitat on es prioritza el vianant

L’Illa de vianants neix amb l’objectiu de pacificar el trànsit rodat i construir així, una ciutat amable i sostenible

 .

 L’Ajuntament de Vic posa en marxa aquest mes de novembre el projecte de l’Illa de Vianants amb l’objectiu de pacificar el trànsit rodat a les zones afectades i construir així, una ciutat més amable i sostenible. Una ciutat en la qual es prioritzin les necessitats de les persones per davant dels vehicles.

De fet, des de que Josep M. Vila d’Abadal va agafar l’alcaldia el 2007 s’ha treballat en aquest nou model de mobilitat on es prioritza el vianant. Vic ha fet i vol continuar fent un gran esforç per convertir-se en una ciutat on sigui fàcil de viure-hi, on les grans zones de vianants prenen protagonisme i promouen els desplaçaments a peu com a mitjà més sostenible.

 

Durant la presentació Vila d’Abadal ha manifestat que l’Illa de Vianants ara ja és una realitat i “amb aquest projecte aconseguim construir una ciutat pels infants, per la gent gran, en definitiva, per les persones, i en la qual el vehicle passa en segon terme”. L’alcalde també ha volgut agrair l’esforç que estant fent els tècnics de mobilitat.

 

Així doncs, junt amb el carrer de Manlleu i el primer tram del carrer de Gurb, es creen tres illes de vianants: Centre Històric, Eixample Morató i el segon tram del carrer de Gurb (direcció a la plaça del Mil•lenari). En aquestes tres illes de vianants s’hi ha instal•lat un sistema de control de 7 càmeres en conjunt, que estaran situades en els accessos de les illes de vianants. Aquestes càmeres només fotografiaran el vehicle i la matrícula, per tal de reconèixer si correspon a la relació de vehicles autoritzats.

 

Tal i com ha explicat el regidor de Mobilitat, Josep Rafús el projecte es posarà en funcionament en període de proves a partir del pròxim dilluns dia, 10 de novembre fins a principis de l’any 2015. Recordem que poden accedir a les Illes de Vianants totes les persones que hi resideixen, els llogaters i titulars d’un domicili, d’un garatge o d’un local comercial a la mateixa zona; les persones amb mobilitat reduïda que tinguin un certificat de reconeixement de discapacitat; i aquelles persones que ho necessitin amb la presentació d’una sol•licitud d’autorització temporal i excepcional, amb el previ estudi del Departament de Mobilitat, Seguretat i Emergències.

 

El projecte també contempla un horari de càrrega i descàrrega de dilluns a divendres: de 5.00 h a 11.00 h a totes les zones i a la plaça Major i al carrer de Gurb s’amplia també de 15.00 h a 17.00 h.

 

 

 

 

 

Plànol de l’Eixample Morató

 

 

Plànol del Centre Històric

 

 

Plànol del carrer de Gurb (2n tram)

 

 

 

 

Destacar que a banda de la senyalització normativa que afecta a totes les illes de vianants que s’han col•locat en forma de tòtem en cadascuna de les entrades de les zones afectades, es reforçarà la comunicació d’aplicació de l’Illa de Vianants amb el suport de voluntaris, que al llarg de la primera setmana (del 10 al 16 de novembre) distribuiran un fulletó amb tota la informació necessària, a banda d’explicar-ho degudament a tothom que ho demani.

 

Destacar que en el tòtem hi ha la senyalització que afecta a totes les illes de vianants com: que els vehicles pesants amb una MMA superior a 3500kg, no hi podran circular i que els vehicles que hi circulin ho hauran de fer a una velocitat moderada i en cap cas superior als 20km/h i no hi podran estacionar, llevat dels llocs expressament autoritzats.

D’altra banda s’ha habilitat una atenció telefònica de 10.00 h a 22.00 h per tota aquella persona que ho requereixi a través del telèfon 93 702 72 77; al web mobilitat.vic.cat i atenció de forma personalitzada de 8.00 h a 15.00 h a la Casa Masferrer (Pl. Don Miquel de Clariana, 5).

Vic, igual que en altres ciutats de Catalunya (Igualada, Manresa, Sant Cugat, entre altres), aposta per aquest nou model de ciutat més amable i sostenible.