Fabiana Palmero i Titi Roca

Vic farà una primera prova per pacificar el trànsit a la Ronda Camprodon durant la Setmana de la Mobilitat

Continua avançant el desplegament de Ciutat 30, on es donarà més prioritat als vianants i a les bicicletes suprimint un carril de vehicles per convertir-lo en carril bici

 Coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat (SEM), que tindrà lloc del 16 al 22 de setembre, l’Ajuntament de Vic començarà a fer els primers assajos per pacificar el trànsit de vehicles a la Ronda Camprodon amb l’objectiu de continuar fomentant una mobilitat més sostenible i avançar cap al model de Ciutat 30.

 

Així, es faran diverses proves en diferents seccions d’aquest vial per continuar prioritzant les persones i la mobilitat en bicicleta en detriment dels vehicles motoritzats. “Si volem viure més saludablement haurem de treure espai als cotxes; esperem que la gent estigui tan contenta com nosaltres i que vegin que és el futur”, ha exposat aquest matí Fabiana Palmero, regidora d’Urbanisme i Mobilitat, en la presentació que ha fet acompanyada per Titi Roca, regidor del barri del Nord, als mitjans de comunicació i a alguns veïns de la zona.

 

Segons Palmero, des de la plaça Catalunya (a l’escola Guillem de Mont-rodon) fins a la plaça del Mil·lenari, tant a l’Avinguda Bernat Calbó com a la Ronda Camprodon només hi haurà un carril per a cotxes en cada sentit i un carril d’anada i un de tornada per a bicicletes. A les interseccions amb el carrer Manlleu i carrer Pare Coll s’habilitarà un carril per poder fer els girs i permetre-hi la circulació. La regidora ha assegurat que el carril bici estarà ben segregat del dels vehicles. Es deixarà una separació d’uns 70 centímetres amb els cotxes, de manera que es garantirà al màxim la seguretat de tothom que circuli amb bicicleta, tant persones adultes com infants.

 

Fabiana Palmero ha explicat que s’aniran provant alternatives per pacificar el trànsit a la Ronda Camprodon. A mig termini, aquesta és la solució ja que quan el vial deixi de ser un eix molt ràpid els cotxes hauran de buscar camins alternatius, afirma Palmero.

 

La pacificació del trànsit a la Ronda Camprodon compta amb la implicació i la complicitat de les escoles de la ciutat, les quals també promouran els desplaçaments de les famílies fins als centres amb mitjans de mobilitat activa i sostenible. La millora en la pacificació i accessibilitat al voltant de les escoles és, de fet, un dels objectius que contempla el Pla d’Actuació Municipal 2019-2023 (PAM) en l’eix 5: Vic, ciutat saludable.  

 

Durant la Setmana Europea de la Mobilitat es comptarà amb el suport dels agents cívics, que s’encarregaran de fer una tasca informativa i divulgativa a peu de carrer per explicar per on s’ha de circular i com han de conviure els diferents mitjans de transport.