Vic ha presentat la nova unitat mòbil de Teleassistència
La unitat mòbil permet donar resposta a emergències les 24 hores del dia i fer un seguiment de les persones que disposen d'aparell
Ahir al matí es va presentar la nova Unitat Mòbil de Teleassistència que donarà servei als 51 municipis de la comarca d’Osona. Es tracta d’un recurs complementari al Servei de Teleassistència, amb una operativitat de 24 hores, 365 dies a l’any. El servei es porta a terme amb un vehicle tot-terreny adaptat i equipat amb el material necessari per fer front a diferents situacions: necessitat d’atenció sanitària urgent, d’atenció psicosocial i petites incidències a la llar (tancament de l’aigua en cas de fuita, connectar el diferencial de la llum en cas de desconnexió, tancar la clau del gas, entre altres).A la presentació hi varen assistir la diputada de Benestar Social de la Diputació de Barcelona, Montserrat Ballarín; el tercer tinent d’alcalde i regidor de Règim Interior i Participació Ciutadana, Josep Rafús; el regidor d’Acció Social i Ciutadania, Joan López; i el delegat territorial de Catalunya de SERGESA Televida, empresa concessionària del servei de Teleassistència, David Márquez. Márquez va explicar quin equipament té la Unitat Mòbil: material sanitari per a intervencions d’urgència; informes per al seguiment d’usuaris/àries, amb situacions de risc social; material tècnic per a la realització d’intervencions tècniques de Teleassistència; i equipament especial per als dispositius d’Onada de Calor i Fred. Per la seva banda, la diputada Montserrat Ballarín, va remarcar que aquesta nova acció de la Diputació de Barcelona permet donar una major proximitat i qualitat al servei de Teleassistència, i també va exposar que a Vic hi ha instal·lats 414 serveis de Teleassistència, amb una cobertura del 6’7% de les persones majors de 65 anys, i 2.115 a tota la comarca d’Osona, fet que suposa una cobertura del 8’5%.Joan López, regidor d’Acció Social i Ciutadania, va esmentar que aquest nou servei permetrà, a banda del servei en sí, “evitar l’exclusió social de les persones, ja que sempre tenen alguna persona disposada a escoltar les seves demandes, peticions, entre altres”. Finalment, el regidor de Règim Interior i Participació Ciutadana, Josep Rafús, va expressar el seu agraïment a Diputació de Barcelona per activar accions en el sentit de la millora del servei de teleassistència.