Vic inicia el curs escolar amb nous projectes adreçats als centres
Unes aules amb una ràtio més baixa a P3 marquen l’inici d’un curs escolar a Vic ple de projectes a treballar conjuntament amb els centres per una millora global de l’educació a la ciutat
El curs escolar a la ciutat de Vic ha començat amb la voluntat de treballar per donar valor a l’orientació acadèmica de qualitat dins i fora dels centres educatius i donar visualització a propostes formatives diferents. Segons ha explicat el regidor d’Educació, Àlvar Solà, no tot és universitat o batxillerat i s’ha de treballar per una bona orientació des de primer d’ESO i per tant, des del consistori es proposa un treball conjunt amb tutors i coordinadors dels centres per fer-ho possible.
Així, es reformulen antics projectes cap a noves realitats com la millora del Projecte d’acompanyament a joves de 4t d’ESO vinculat a les competències i al món laboral en què es treballarà per fer més visible el treball de moltes empreses vigatanes que col·laboren amb la iniciativa.
Solà ha remarcat que les línies en matèria educativa tenen un punt continuista en alguns projectes però es fa un pas més elaborant un seguiment de les diverses propostes, amb el suport del Departament d’Ensenyament i dels diversos centres, per tal de millorar les iniciatives i complir amb els objectius fixats.
En aquesta línia, s’ha recordat que Vic compta amb un projecte supramunicipal amb ganes de treballar per opcions formatives, més enllà del batxillerat i la Universitat, per assolir un compromís de ciutat i un de més territorial que permet treballar a diferents escales.
L’abandonament zero és una altra de les fites per aconseguir. Des de l’Ajuntament es treballarà en la creació d’una xarxa d’infància per tal d’evitar l’absentisme i establir l’abandonament zero durant l’etapa obligatòria i per fomentar una millora del treball en xarxa de totes les institucions i entitats implicades.
El Consell Escolar Municipal es reactivarà per esdevenir un fòrum on poder tirar endavant propostes i analitzar els projectes vigents per tal d’esdevenir un espai de trobada i reflexió conjunta. Precisament aquest òrgan municipal ha estat l’encarregat d’aprovar el calendari festiu d’un curs que va començar ahir, dilluns 12 de setembre, i finalitzarà el 21 de juny de 2017.
A la presentació que ha tingut lloc al Col·legi Sagrat Cor, s’ha remarcat que el curs escolar segueix amb tres projectes de continuïtat com el Projecte de Millora de competència lectora, que aquest any acaba la prova pilot amb una prova vinculada a l’Escola Estel; el Projecte Comissió 0/6, que enguany se centrarà en un assessorament a tots els centres participants per executar millores dins el centre com és el cas del Col·legi Sagrat Cor; i el Projecte Enxaneta que es desenvolupa conjuntament amb el Consell Comarcal d’Osona al Sagrat Cor, la Sínia i Salarich.
Miquel Maydeu, director del Col·legi Sagrat Cor, ha destacat la renovació de les aules d’educació infantil vinculat al projecte 0/6 de ciutat on s’hi han habilitat vuit espais per permetre treballar per ambients i afavorir l’autonomia dels infants. Maydeu també ha remarcat el vincle de l’escola amb projectes concrets i com aquest s’adapten a les necessitats i línies del centre. Un exemple en son el projecte de foment de la competència lectora i el projecte d’emprenedoria a les aules.
Passat un procés de preinscripció amb total normalitat a Vic comença un nou curs. De les 7.515 places disponibles de 0 a 16 anys a la ciutat, 555 són de les escoles bressol de les que 246 són municipals; 4.800 són d’infantil i primària; i 2.160 d’educació secundària obligatòria.
Aquest any el descens del cens dels alumnes que havien d’iniciar P3 ha permès que la ràtio de grup quedi a 25 alumnes per aules i per tant, es pot reduir una mica respecte els últims any. Aquesta reducció d’alumnes ha suposat també el tancament temporal d’una línia de P3 a la ciutat, concretament al col·legi FEDAC Pare Coll quedant a 20 línies a la ciutat.
En la majoria dels casos les famílies han pogut inscriure els seus fills en l’escola desitjada. A P3 el 99% de les sol·licituds han estat adjudicades en algunes de les opcions sol·licitades. D’aquestes, 403 (88%) van ser ateses en la primera opció; pel que fa a 1r d’ESO l’adjudicació en les places sol·licitades és d’un 90%, 231 sol·licituds (77%) en primera opció.