Vic inicia una campanya que fomenta l’ús del preservatiu

Avui s’ha presentat la campanya “The condoms” que vol sensibilitzar de la importància del preservatiu per evitar embarassos no desitjats i infeccions de transmissió sexual

Vic inicia una campanya que fomenta l’ús del preservatiu.

Des del Servei Municipal de Salut i el VicJove de l’Ajuntament de Vic s’ha treballat en una campanya pel foment de l’ús del preservatiu i l’accessibilitat a aquest com a mètode anticonceptiu i de prevenció de malalties. L’àmbit d’aplicació d’aquesta campanya es focalitza en l’oci nocturn, ja que és l’ambient més propici a les relacions sexuals i l’espai idoni per fer-ne prevenció. La roda de premsa ha comptat amb la presència de la regidora de Salut, Gràcia Ferrer; la tècnica del Servei de Municipal de Salut, Judit Ramos; el tècnic del VicJove, Isaac Peraire i una representant del bar musical Pockets Bike, Núria Pagespetit.La regidora de Joves i Salut, Gràcia Ferrer, ha afirmat que aquesta iniciativa respon a una “campanya per promoure el sexe segur”, doncs avui dia el jovent ha de ser conscient que existeixen molts embarassos no desitjats i que segueixen augmentant les infeccions de transmissió sexual, que es podrien evitar utilitzant el preservatiu. Ha fet referència a que aquest programa pren especial rellevància en el marc de la nova llei d’avortament i en el mesura presa recentment entorn a la pastilla del dia després, que es vendrà a les farmàcies, sense recepta mèdica i sense límit d’edat. Comenta que cal prendre totes les mesures per reforçar el treball preventiu i l’educació sexual. La tècnica del Servei Municipal de Salut, Judit Ramos, ha explicat que aquesta campanya s’ha dissenyat amb l’objectiu de captar l’atracció dels joves. La campanya consisteix en la distribució de 2 preservatius dins d’una caixa de cd, que conté una caràtula on s’expliquen els passos per col•locar el preservatiu. D’altra banda, en el mateix cd, hi ha una relació dels llocs on es pot adreçar la població jove en cas de necessitar més informació de sexualitat. La imatge gràfica de tota la campanya està basada en il•lustracions d’Eloi Morera i disseny de GS Gràfica. Per la seva banda, el tècnic del Vic Jove, Isaac Peraire, ha detallat els diversos espais d’oci nocturn que col•laboren amb la campanya, doncs són aquestes empreses les que es converteixen en protagonistes de la difusió. Un total de 23 bars musicals i discoteques de la ciutat de Vic iniciaran a partir d’aquest pròxim cap de setmana la distribució dels cd’s. A banda d’aquests punts de distribució, també es farà difusió en el marc de la Festa Major de la Universitat de Vic que es celebra demà i durant la festa del “Pollastre Jove” que tindrà lloc el pròxim dissabte, dia 23 de maig a la plaça de la Catedral de Vic. Peraire ha ressaltat que el fet de distribuir-ho en tots aquests punts és perquè esdevé un lloc on hi ha el públic objectiu de la campanya i on és més propici per haver-hi relacions sexuals.Núria Pagespetit, del bar musical Pocket Bike, ha recordat que el seu espai musical farà la distribució els dijous, 28 i el divendres, 29 de maig. Pagespetit ha afirmat que el dijous hi ha un públic més universitari i el divendres l’afluència de persones és de la comarca.La segona fase d’aquesta campanya consisteix en fer accessible de forma gratuïta els preservatius a la població jove de Vic. L’ajuntament facilitarà preservatius als locals d’oci nocturn que s’han adherit a la campanya per tal de que qualsevol persona pugui demanar-ne a la barra dels bars musicals de Vic.