Vic ja té nou consistori infantil pel curs 2024-25
Aquest dimecres al vespre va tenir lloc l’acte de nomenament dels nous consellers infantils
Vic ja té un nou consistori infantil. Un total de 22 consellers i conselleres infantils treballaran durant aquest curs per elaborar propostes en diferents àrees i temàtiques de l’Ajuntament, com el medi ambient, la igualtat, els esports, el civisme i la lluita contra la soledat no desitjada de les persones grans.
Aquests 22 representants de 6è de primària de les escoles de la ciutat han assumit el repte, mentre que els consellers i conselleres de l’any anterior han cedit el relleu, compartint les experiències i aprenentatges obtinguts.
L’alcalde de Vic, Albert Castells, i la regidora d’Educació, Elisabet Franquesa, van agrair la feina realitzada i les propostes aportades pel consistori sortint 2024-2025. Ambdues autoritats van destacar la importància del consistori infantil per a les polítiques de la ciutat: “La vostra visió és molt diferent de la nostra, i la voluntat de l’Ajuntament és que aquesta relació sigui bidireccional, involucrant-vos en la governança de la ciutat”, va subratllar Castells.
La regidora d’Educació, Elisabet Franquesa, va encoratjar el nou consistori a treballar aspectes com el diàleg, la participació, la democràcia, el respecte i el consens. L’acte va concloure amb el ball de l’Àliga petita en honor al nou consistori infantil.
Com funciona el consistori infantil?
Els 22 consellers i conselleres infantils són alumnes de 6è de primària de totes les escoles de Vic, escollits democràticament pels seus respectius grups. Provenen de les següents escoles: Escola Andersen, Escola Dr. Joaquim Salarich, Escola Estel, Escola Guillem de Mont-rodon, Escola La Sínia, Escola Sentfores, Escola Vic Centre, Escola Vedruna L'Escorial, Escola Fedac Vic-Pare Coll, Escola Sagrat Cor, Escola Sant Miquel dels Sants i Escola Santa Caterina de Siena.
Els consellers i conselleres infantils tenen la tasca de treballar de manera transversal en diferents temàtiques al llarg del curs, amb una sèrie de sessions programades per tractar aspectes com la democràcia, la participació ciutadana, el funcionament de l’Ajuntament, el pressupost municipal i el ple. Aquestes activitats es realitzen amb l'acompanyament de l’equip tècnic de l’Ajuntament.
A més, es fan sessions temàtiques amb la participació dels regidors de les diferents àrees, durant les quals es debat amb els consellers i conselleres. A partir d'aquests debats, es plantegen idees i metodologies de treball per generar propostes concretes.
Els consellers i conselleres infantils també tenen el paper d’interlocutors amb els seus companys de classe, i comparteixen amb ells els coneixements adquirits a les sessions i recollint les seves idees i propostes, que després es traslladen a les reunions amb els consellers d'altres escoles per ser debatudes conjuntament.
Al final del curs, el consistori infantil presenta a l’alcalde el resultat de tots els mesos de treball.