Vic millorarà l’e-administració durant els propers 3 anys
Es tracta d’una gran aposta per millorar la gestió interna de l’administració local, i un salt qualitatiu a l’atenció a la ciutadania
El passat ple municipal es va aprovar la implementació de l’e-administració a l’Ajuntament de Vic amb una inversió d’1’4M€. Aquest projecte és una aposta clara del consistori amb l’objectiu de millorar la gestió interna de l’administració, així com també un major servei a la ciutadania.
La implantació d’aquestes millores es fan gràcies a una subvenció en tres anys de la Diputació de Barcelona d’1,4M€ i incidiran en diferents aspectes tant a nivell intern de la institució com pot ser la millora de servidors o el fet de disposar d’una Intranet o la re-enginyeria i simplificació de processos, com també a nivell extern l’augment de la tramitació on-line o l’expedient electrònic, que anirà en benefici directament al servei a la ciutadania.
Segons el regidor de Serveis, Toni Serrat, ha afirmat que “l’equip de govern, per responsabilitat política, ha decidit fer aquesta gran aposta i així col•locar l’Ajuntament de Vic al segle XXI a nivell tecnològic”. En aquesta línia, Serrat ha defensat que cal situar l’administració local com a referent informàtic, una vegada finalitzada l’implementació del projecte, prevista al final d’aquest mandat (2015).
Actualment els diferents departaments de l’administració encara utilitzen molt el paper i precisament amb aquest projecte es vol aconseguir substituir-lo per treballar cada dia més en xarxa. De fet, amb aquesta implantació es vol aconseguir major eficàcia, eficiència, agilitat, qualitat de servei, transparència, integració i, a la vegada la reducció de costos.
Així, la implantació de l’e-administració es divideix en 10 projectes, tots ells planificats en el temps, i seguits per una comissió de seguiment que vetllarà pel bon desplegament del mateix. D’aquesta manera, cal desenvolupar el projecte d’expedient electrònic; el projecte de re-enginyeria i simplificació de processos; la implantació de tràmits online (actualment n’hi ha 20 en funcionament, però cal arribar a molts més); el projecte d’intranet; el projecte model de dada única; la seu electrònica; la integració amb la resta de sistemes d’informació; la implantació del quadre de comandament; la implantació del sistema d’informació geogràfica –SIC-; i el projecte de millora de maquinari i programari. Traduït en diners, la implantació de l’e-administració significa destinar 670.000 € a l’any 2013; 580.000 € durant l’any 2014; i 150.000 € per l’any 2015.
Durant la mateixa presentació, el regidor de Serveis de l’Ajuntament de Vic ha explicat que paral•lelament ja fa temps, i amb previsió, s’està treballant per dotar la ciutat amb la canalització de fibra òptica. De fet, actualment ja hi ha 13 edificis amb serveis municipals que estan connectats a aquesta xarxa i es compta amb 40 Km de canalització; 13.5 Km dels quals ja incorporen la fibra òptica.
D’altra banda, l’Ajuntament de Vic compta amb un Centre de Procés de Dades (CPD) molt potent i amb una alta capacitat d’emmagatzematge i gestió. De fet, segons el mateix regidor, està previst que en breu s’obri a les empreses de la ciutat, així com a la mateixa Universitat de Vic que ja ha mostrat la intenció d’utilitzar-lo.