Menjador social El Tupí

Vic oferirà un menú a baix cost per emportar adreçat a tota la ciutadania

L’Ajuntament, conjuntament amb el Seminari, posarà en marxa la iniciativa en què també hi col·labora la xarxa de voluntariat Covid-19 Vic

L’Ajuntament de Vic, conjuntament amb el Seminari, està acabant de perfilar una proposta de menú a baix cost per emportar adreçat a tota la ciutadania. La regidora de Benestar i Família, Núria Homs, exposa que s’està acabant de perfilar perquè en els propers dies es posi en marxa i es pugui distribuir a domicili, seguint les mesures preventives. La xarxa de voluntariat Covid-19 Vic, un grup auto-organitzat que gestiona tasques de voluntariat a la ciutat durant la crisi del coronavirus, s’ocuparà de portar els menús a casa de la ciutadania que ho sol·liciti. En els propers dies es detallarà preu d'aquest menú a baix cost i el sistema de funcionament.

 

 

Menús gratuïts per a usuàries habituals de menjadors socials 

 

També en l’àmbit alimentari, l’Ajuntament i voluntariat de Càritas i Covid-19 Vic treballen conjuntament per repartir aliments a les persones que assistien als menjadors socials de Càritas i El Tupí, tancats preventivament amb motiu del coronavirus. D’aquesta manera es garanteixen menús gratuïts a les usuàries habituals dels serveis tancats i s’evita, també, el malbaratament alimentari de productes emmagatzemats.

La regidora de Benestar i Família explica que l’objectiu es continuar treballar coordinadament amb el voluntariat perquè es puguin ocupar de tasques d’acompanyament. De fet, aquest dilluns 6 persones voluntàries de Covid-19 Vic ja van realitzar el primer servei voluntari per l’Ajuntament.

 
 

Serveis socials, un servei essencial

 

Serveis Socials és un dels considerats essencials i no tanca. És per això que s’han establert grup rotatius de treball, garantir totes les mesures preventives, per atendre urgències presencialment de 9 del matí a 1 del migdia. La resta de peticions es poden fer trucant al 93 885 25 52 o escrivint a benestar@vic.cat.

Homs detalla que es fa un seguiment telefònic diari a les persones grans, sobretot en les més vulnerables i amb poca xarxa familiar i social, que normalment van al Centre de Dia, que està tancat. A més, es truca diàriament a totes les persones majors de 80 anys que viuen soles i si cal se les visita a domicili.

Es mantenen també els serveis d’atenció domiciliària de totes les persones amb situacions més complexes i s’han activat mesures alternatives de suport a les beques menjador, tipus targeta moneder, per aquelles famílies amb infants amb més vulnerabilitat.