Vic participa en una campanya per dinamitzar el comerç de proximitat junt amb altres 5 municipis osonencs
La iniciativa té per objectiu potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics
Alcaldes i regidors de Comerç dels ajuntaments osonencs implicats van presentar ahir al migdia, a l’Arxiu Municipal de Torelló, la campanya de dinamització comercial ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’. Aquesta campanya, impulsada pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, té per objectiu potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics per millorar la qualitat de vida i la cohesió social.
Aquesta és la tercera edició de la campanya, en la qual participen disset municipis en el conjunt de Catalunya, sis dels quals són osonencs: Vic, Manlleu, Torelló, Centelles, Sant Hipòlit de Voltregà i Sant Pere de Torelló. Tots ells tenen el denominador comú que tenen en marxa o enllestit un Pla de Barris.
En el marc de la campanya ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’, cada municipi aportarà un producte o servei característic per a un premi conjunt que es sortejarà al final de la campanya; els 20 productes (corresponents als 20 municipis o barris participants) conformen un premi valorat aproximadament en 1.400 euros. Aquest premi es sortejarà en cada una de les poblacions participants.
A més a més, cada poble pot personalitzar la campanya amb més obsequis o premis, implicant el comerç de proximitat local. En el cas dels municipis osonencs es compta que a la campanya hi participaran, en total, més de 600 establiments comercials, la qual cosa dóna una idea de la dimensió de la campanya i de la resposta del sector comercial de les sis poblacions.
Els comerços adherits repartiran butlletes entre els seus clients, de l’1 al 21 de juny. Cada municipi sortejarà individualment el seu premi. A la roda de premsa hi han assistit els alcaldes de Torelló, Santi Vivet; de Centelles, Miquel Arisa; i de Sant Hipòlit de Voltregà, Xavier Vilamala; la 1a tinenta d’alcalde i regidora de Comerç de Vic, Anna Erra; el regidor de Promoció Econòmica de Manlleu, Josep Maria Anglada; la regidora de Comerç de Sant Pere de Torelló, Dolors Rustarazo; i el regidor de Comerç de Torelló, Jordi Casals. Tots ells han expressat la seva satisfacció per poder endegar una iniciativa conjunta per afavorir el comerç de proximitat i han manifestat el seu desig que la campanya sigui un èxit.
L’any 2007 es va crear la Xarxa de Barris amb Projectes per impulsar l’intercanvi d’experiències entre els ajuntaments que desenvolupessin un Pla de barris. L’any 2009, es va posar en marxa la subxarxa de nuclis antics que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat per tractar-se d’una prioritat compartida per tots aquests nuclis. L’objectiu és recuperar la centralitat comercial dels nuclis antics perquè tornin a ser el seu referent social.
Des de l’any 2011 es fan les campanyes de barris antics i aquesta, que és la tercera, tindrà lloc entre l’1 i el 21 de juny a Barcelona (amb els barris de la Barceloneta, el Poble Sec, Raval Sud i Sant Pere i Santa Caterina), Besalú, Centelles, el Vendrell, la Bisbal d’Empordà, la Pobla de Segur, la Selva del Camp, Lleida, Manlleu, Sant Feliu de Codines, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Pere de Torelló, Solsona, Torelló, Tortosa, Vic i Vilanova del Camí. La Generalitat aporta el suport necessari per unificar la imatge de la campanya i fer-ne difusió. A més, compta amb el suport del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya i de les associacions de comerciants dels diferents municipis. Les persones que comprin en les botigues adherides a la campanya participaran en el sorteig de diversos regals que van des de vals de descompte fins a entrades per fer visites turístiques