Vic potencia l’illa educativa en el planejament del futur
El POUM preveu concentrar els equipaments educatius per tal de garantir que s’hi pugui realitzar tot el recorregut educatiu de l’alumnat
La primera sessió del POUM segons especialitat ha començat amb l’educació, una de les apostes més importants de l’Ajuntament de Vic en aquest pla d’ordenació. Vic és una de les poques ciutats que pot oferir tot el recorregut educatiu inclosa la universitat, completat amb altres sistemes de formació i plans formatius específics. Durant la presentació, el president de l’Àrea de Territori i Urbanisme, Xavier Solà, ha explicat amb detall que el POUM introdueix com a principal novetat el concepte d’illa educativa: concentrar els equipaments educatius per tal de garantir que s’hi pugui realitzar tot el recorregut educatiu de l’alumnat.El concepte de nova illa educativa “obliga a planejar l’urbanisme d’una forma diferent i prendre les desicions per garantir la tranquil•litat dels pares i mares respecte dels seus fills i el seu recorregut educatiu”, segons ha explicat Xavier Solà. La presentació s’ha dut a terme avui dilluns dia 30 d’abril a la zona de la Font de Sant Pere, al costat de la qual es farà una d’aquestes illes, amb un nou CEIP i un nou IES, complementant l’Escola Bressol Municipal de l’Horta Vermella que es va posar en funcionament l’any passat i una nova escola bressol al C. Prat d’en Galliners. Una altra illa educativa inclouria el CEIP Andersen ampliat, amb escola bressol, l’IES Jaume Callís i el nou CEIP que s’hi farà al costat. Finalment, també hi ha altres zones de concentració d’equipaments educatius com: l’escola bressol de la Serra-de-Senferm ja complementat amb el CEIP Doctor Salarich; la construcció d’una escola bressol a prop del CEIP La Sínia; l’IES Vic i el CEIP Guillem de Montrodon i l’Escola Bressol Municipal Caputxins; la zona del centre amb un CEIP i una escola bressol; i finalment la zona del Graell i la Bòbila. Solà ha explicat que el POUM “preveu sòl, analitza quines són les necessitats i determina cap a on volem evolucionar com a ciutat a nivell polític i tècnic”. Escoles Bressol MunicipalsEs preveuen 6 zones per llars d’infants – a part de les tres públiques que ja hi ha- , completant la xarxa que es va iniciar l’any passat, amb nous emplaçaments d’escoles bressol repartides per tot el territori de la ciutat: una a l’entorn del Mil•lenari, una escola bressol associada al costat del CEIP Andersen, una altra associada al CEIP Centre, una nova llar d’infants al sector de Genís Antel, una al sector sud de la ciutat – vinculada a la Sínia-, i una actuació associada a les ARES a la zona de ponent al Graell. A més, es començaran les obres l’adeqüació de l’Escola Bressol de la Serra-de-Senferm. Aquesta previsió es fa amb “voluntat educativa i per conciliar la vida laboral i la vida familiar, que és una de les funcions importants de les escoles bressol”, en paraules de Xavier Solà. CEIPSEl POUM preveu 4 nous emplaçaments: una nova escola a la Bòbila, una al costatde l’IES Jaume Callís, un a la zona de la Font de Sant Pere i el CEIP Centre, amb 9 línies en total. També es fa una ampliació de l’Andersen i previsió d’ampliació de Sant Miquel, “ja que hem de donar també oferta concertada, per la tradició que també té aquesta escola a la ciutat”, en paraules de Xavier Solà. IESEs preveu un nou IES a la Font de Sant Pere i un altre a la zona del Graell i la Bòbila. Xavier Solà ha tancat la roda de premsa explicant que “fer un pla general és dibuixar com volem que sigui la ciutat quan aquesta creixi i creiem que amb aquesta planificació Vic serà d’una excel•lència educativa enorme, amb equipaments educatius de tamany administrable”. Solà també ha explicat que els equipaments nous aportaran “valor arquitectònic i de qualitat”. Les altres sessions temàtiques que es desenvoluparan sobre el POUM seran el nou Eix Onze de setembre, l’anell verd de la ciutat, els nous equipaments de la ciutat o el pas de la vialitat concèntrica a la vialitat en xarxa, entre d’altres. La intenció és que cada sessió serveixi per aprofundir en característiques específiques del POUM.