Vic presenta la nova marca de Mercats per posar en valor els mercats setmanals de la ciutat
La marca engloba variants que representen la diversitat de sectors que formen els mercats.
Vic és una ciutat de comerç i mercats que compta amb un mercat setmanal històric i mil·lenari que s’ha convertit en un gran atractiu per a la població i per a la comarca d’Osona. Actualment, la ciutat disposa de tres mercats setmanals: els dimarts, a la plaça Major i a la Rambla del Passeig; els dissabtes, a la plaça Major, rambla del Carme, rambla del Passeig i la plaça Carbó; i els diumenges, al Passeig de la Generalitat.
“Vic s’identifica per la plaça, però també pel mercat setmanal. Volem donar rellevància al mercat històric que tenim des de fa molts temps. Antigament, l’esplanada de la plaça era el punt de trobada, d’intercanvi de mercaderies, de fer negocis; una activitat que es manté avui dia gràcies als i a les marxants i a la gent que ve al mercat”, explica Anna Erra, alcaldessa de l’Ajuntament de Vic.
En aquest sentit, l’Ajuntament de Vic ha tingut la necessitat de crear una marca de Mercats amb l’objectiu de posar en valor els mercats setmanals com un dels eixos vertebradors del comerç i la ciutat de Vic, posicionar els mercats setmanals com a element diferenciador i potenciador del comerç local i de proximitat, i reconèixer la importància dels diferents agents claus dels mercats: marxants, clientela, visitants i treballadors i treballadores.
“Volem posar en valor el mercat i reconèixer la seva importància, ja que és un eix fonamental de la nostra ciutat. I també agrair la clientela que cada setmana visita algun dels tres mercats de Vic”, explica Bet Piella, regidora de comerç de l’Ajuntament de Vic.
L’estudi de disseny gràfic, Suki Design Studio, ubicat a Vic, ha estat l’encarregat de desenvolupar la marca de Mercats. Segons els responsables de l’empresa de disseny, “la marca intenta ser un reflex de la ciutat de Vic fent especial èmfasi a les voltes dels edificis que formen la plaça, que s’ha aconseguit jugant amb la lletra "A" de mercats. No és una marca única, hi ha submarques que representen la diversitat del mercat”, afegeixen.
Cada submarca té una volta diferent i representa un sector concret del mercat: la Casa de la Ciutat agrupa tots els sectors del mercat; la Casa Beuló, el producte de temporada; la Casa Tolosa, plantes i flors; la Casa Costa, roba i complements; la Casa Moixó, llar i complements; i la Casa Cortina, l’alimentació.
Cada parada del mercat tindrà una banderola amb la imatge identificativa del sector corresponent, que ha estat escollida a través d’un procés de participació molt important entre els i les marxants. També s’han creat bosses de roba, que es distribuiran de manera gratuïta els dies de mercat, i s’ha organitzat una visita turística gratuïta per conèixer la història del mercat de Vic al proper dissabte 18 de març.
Els i les marxants de Vic agraeixen l’esforç i el suport de l’Ajuntament de Vic per seguir tenint un mercat potent a la ciutat i a la comarca d’Osona.
Els mercats en dades
Entre els tres mercats setmanals de la ciutat de Vic s’agrupen 333 parades, de les quals 117 formen el mercat dels dimarts, 184, el mercat dels dissabtes, i 32, el mercat dels diumenges. El sector més representat al mercat dels dimarts i dissabtes és el tèxtil i complements, amb un 80 % i un 71 %, respectivament. El diumenge, en canvi, guanya el sector de l’alimentació amb un 52 %, seguit del tèxtil i complements, que representen un 35 %. A més, el mercat de Vic compta amb parades de temporada que ofereixen productes estacionals com la tòfona o els bolets i que aporten un valor afegit al mercat. La ciutat també disposa de mercats mensuals com el Mercat de Brocanters, el Mercat d’Artesans, el Mercat de Pintura i Dibuix i el Mercat del Disc.