Ple de l’Ajuntament d’ahir

Vic s’adhereix al sistema tarifari integrat de l’ATM

La integració tarifària permetrà que els menors de 16 anys viatgin gratis al bus urbà mitjançant la targeta T-16

A partir del proper 12 de setembre la xarxa de bus urbà de la ciutat de Vic passarà a formar part del sistema tarifari integrat de l’Autoritat de Transport Metropolità (ATM). L’adhesió aprovada per unanimitat, permetrà obtenir títols com la T-10 o adherir-se a la T-16, una targeta que permetrà utilitzar de forma gratuïta el transport urbà als menors de 16 anys. Per aquest motiu, el setembre començarà una campanya per informar de les bonificacions en matèria de transport públic, sobretot en el cas dels escolars.

 

El regidor d’Economia i Serveis, Toni Serrat, va remarcar la importància d’aquesta adhesió  ja que permetrà mantenir els títols propis actuals i ampliar-ne les opcions amb les noves propostes. La mesura anirà acompanyada d’una revisió dels itineraris perquè la flota de busos urbans passin més per centres educatius, zones esportives i el tanatori. “És una mesura que va en consonància amb l’aposta de l’equip de govern per promoure l’ús del transport públic entre els adolescents i avançar cap a una ciutat més sostenible”, va afegir.

 

Serrat va valorar molt positivament aquest acord. Així, a partir de la signatura d’aquest conveni aprovat amb el vot positiu de tots els grups polítics, el preu del bitllet senzill variarà gradualment al llarg de 4 anys per equiparar-se a les tarifes vigents del sistema ATM.

 

El regidor de Capgirem Vic, Marc Barnolas, va destacar que “la integració tarifària amb ATM afavorirà l’accés de nous usuaris al bus urbà” amb una aposta cap a una ciutat més sostenible que fomenta l’ús del transport públic i la bicicleta.

 

Per la seva banda, el regidor de Vic per a Tots, Arnau Martí, va celebrar l’adhesió “ja que els avantatges superen clarament els inconvenients”. Martí va demanar que, aprofitant la signatura del conveni, es replantegin els itineraris per millorar les freqüències del transport urbà i les connexions als polígons, així com que s’estudiï la possible millora de la flota d’autobusos i la incorporació de vehicles elèctrics.

 

En aquest sentit, Serrat va explicar que la mesura arribarà abans que l’octubre de 2018 es produeixin canvis importants en la flota d’autobusos, coincidint amb la fi de la concessió vigent i amb la convocatòria d’un nou concurs públic.

 


Unanimitat per la nova urbanització del carrer Montserrat

 

El ple va aprovar unànimement el projecte de remodelació del carrer Montserrat, entre el carrer de Sant Segimon i el carrer de Torelló, tal com va explicar la regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero. Un carrer de titularitatde la Diputació de Barcelona i que amb l’aprovació d’aquest projecte s’aconseguirà que la Diputació financiï les actuacions corresponents a la calçada.

 

El projecte d’una de les artèries principals de la ciutat, que guia el trànsit de pobles veïns cap al centre de la ciutat, segueix la voluntat d’avançar cap a un Vic més sostenible amb prioritat per als vianants, la pacificació del trànsit i una cinquantena d’arbres nous.

 

El regidor d’ERC-Som Vic, Jaume Colomer, va afirmar que “aquest tram necessitava urgentment una reforma” i comparteixen els criteris fixats pel projecte. Per la seva banda, el regidor de Capgirem Vic, Marc Barnolas, va mostrar el seu acord “amb la política de pacificació del trànsit” tot i demanar una millora en la senyalització dirigida als usuaris de bicicletes.

 

El regidor de Plataforma Vigatana, Josep Anglada, va celebrar que “es posi en marxa la remodelació del carrer”.

 

Per altra banda, el regidor de Vic per a Tots, Arnau Martí, va subratllar que la millora d’aquesta zona representarà una nova centralitat a la ciutat, marcada per l’eix Atlàntida i el futur Campus de Ciències de la Salut.

 
 

Més zones pacificades

 

Inclosa en el Pla de Barris del centre i el barri de la Calla, el projecte inicial de nova urbanització de la plaça Jaume Balmes, del Pont de la Pista i d’un tram del carrer Anselm Clavé també es va aprovar; en aquest cas amb l’abstenció d’ERC-Som Vic i Capgirem Vic. Unes actuacions que donaran continuïtat a la remodelada Rambla Hospital i la de Sant Domènec, va explicar Palmero, apostant per les zones 30.

 

“Volem aconseguir una zona pacificada de trànsit, traient els cotxes del cinturó de la ciutat com són les rambles”, va dir la regidora d’Urbanisme. La remodelació, que està prevista que s’acabi el desembre de 2018, es podrà finançar gràcies a la reobertura del Pla de Barris per part de la Generalitat. Un projecte que ja té en compte el Pla General de la Bicicleta que s’està redactant i que la regidora Fabiana Palmero va anunciar que es tindria la propera tardor.

 

Des d’ERC-Som Vic, el regidor Jaume Colomer, va justificar la seva abstenció dient que els agradaria que la proposta fos més ambiciosa. Per contra, el regidor de Capgirem Vic, Marc Barnolas, va apuntar que no consideren prioritària ni veuen clara la intervenció en aquesta zona.

 

El regidor de Plataforma Vigatana, Josep Anglada, va incidir en què “cal donar una empenta als projectes perquè la ciutat no estigui aturada”.

 

Arnau Martí, de Vic per a Tots, va mostrar el seu acord amb el projecte presentat perquè “és una clara millora urbana i s’afavoreix la integració del Parc Balmes amb el centre”. Tot i així va demanar que s’asseguri la continuïtat del carril bici i que s’ampliï la zona 30 fins a Pep Ventura o el carrer Soledat.

 

 
Transparència i codi ètic

 

El ple també va aprovar la resolució d’al·legacions a l’ordenança de transparència, accés a la informació i govern obert, i del codi ètic de conducta, amb els vots favorables de l’equip de govern, Vic per a Tots i Plataforma Vigatana, el vot en contra de Capgirem Vic i l’abstenció d’ERC-Som Vic.

 

El regidor de Capgirem Vic, Joan Coma, va anunciar que el seu grup municipal hi votaria en contra perquè “considerem que l’equip de govern no creu en la transparència”.

 

L’abstenció d’ERC-Som Vic, va estar justificada pel seu portaveu, Joan Ballana, qui va dir que “no hauria calgut encarregar aquests dos informes a un gabinet extern suposant un cost de 18.000 euros”.

 

El regidor de Plataforma Vigatana, Josep Anglada, tot i coincidir en les observacions fetes per Capgirem Vic i ERC-Som Vic, va anunciar el vot favorable.

 

Arnau Martí, de Vic per a Tots, que també hi va votar a favor, va indicar que “la majoria d’al·legacions són d’ofici” i que potser no hauria calgut la contractació externa per la realització d’aquests informes perquè el seu contingut és “força genèric”.

 

Per la seva banda, l’alcaldessa de Vic, Anna Erra, va exposar que la ciutat de Vic “va ser pionera en impulsar aquesta ordenança de transparència i des de la ciutat s’hi seguirà treballant”. A més, va remarcar que li hauria agradat que tant ERC-Som Vic com Capgirem Vic haguessin assistit a l’última reunió de treball que es va fer amb la resta de representants polítics per treballar en aquest àmbit.

 
 

MOCIONS

 

a/ Moció presentada per Capgirem Vic per la creació d’una bústia ètica de denúncia de la corrupció i males pràctiques públiques. La moció no s’aprova. Vots favorables d’ERC-Som Vic, Capgirem Vic i Vic per a Tots i vots en contra de PDeCAT-Unió-PSC i PLV.

 

b/ Moció presentada per Vic per a Tots per la creació i posada en marxa del registre municipal de bicicletes. La moció queda aprovada amb els vots a favor de PDeCat-Unió-PSC, ERC-Som Vic, Vic per a Tots i PLV i l’abstenció de Capgirem Vic.

 

c/ Moció presentada per Vic per a Tots per augmentar l’oferta d’ensenyament d’idiomes. S’aprova per unanimitat.