Vic, un dels 7 municipis de Catalunya, que disposarà de col•legis administrats electrònicament per a les propers eleccions al Parlament de Catalunya 2010
El nou sistema augmenta la rapidesa, simplifica i proporciona més seguretat en les dades
Avui al matí, s’ha presentat a la Sala de Consellers de l’Ajuntament de Vic, el nou funcionament dels col•legis administrats electrònicament (CAE) per a les properes eleccions al Parlament de Catalunya del 28 de novembre de 2010. Vic és un dels 7 municipis de Catalunya escollits per a portar a terme aquesta experiència pionera, que també es farà a Lleida, Prat de Llobregat, la Bisbal de l’Empordà, la Seu d’Urgell, Tortosa i Montblanc.L’acte ha comptat amb la presència del conseller de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, Jordi Ausàs; l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal; la regidora de la Seu d’Urgell, Mireia Pellicer i representants de l’empresa INDRA que ha desenvolupat aquesta aplicació. Durant la roda de premsa Josep M. Vila d’Abadal ha agraït a la conselleria que Vic hagi estat un dels municipis escollits i ha manifestat que avenços com aquests permeten donar molt més bon servei a la ciutadania. Per la seva banda, el conseller ha explicat que en aquestes eleccions es posa en funcionament amb aquests 7 municipis, però amb l’objectiu que en un futur a curt termini el sistema es pugui desenvolupar als 947 municipis de Catalunya. A nivell de xifres, Jordi Ausàs, ha explicat que “aquest pas significa la mobilització de 1.356 persones implicades en el sistema dels col•legis administrats electrònicament; així com afectarà a 207.411 votants”.Destacar, que en el cas de Vic hi ha 25.121 votants; 9 col•legis electorals i 41 meses electorals, i la posada en funcionament d’aquest sistema mobilitzarà 164 persones, 123 de les quals són membres de la mesa i 41 són representants de l’Administració.Funcionament i tasques del CAE:Els col•legis administrats electrònicament doten les meses electorals d’eines informàtiques que faciliten la realització de les tasques que els membres de les meses duen a terme durant la jornada electoral. A més de donar continuïtat al sistema actual, simplifica els treballs a realitzar i augmenta l’exactitud i la disminució d’errors, a part d’agilitzar les tasques. Per a poder desenvolupar les tasques, cada mesa disposarà d’un ordinador portàtil amb un mòdem 3G i l’aplicació específica, un cens electoral en format digital, una impressora làser per a la generació de documentació electoral i un monitor addicional. Durant el temps de votació, des de les meses electròniques hi haurà la possibilitat d’imprimir paperetes de vot, en cas que en faltin; es farà la recerca digital del votant al cens; s’identificaran els votants mitjançant el document d’identitat electrònics; es farà el registre automàtic de les persones que efectuïn el vot a la llista numerada de votants; s’imprimiran els justificants del vot; i s’identificarà electrònicament els votants que han exercit el dret de sufragi per correu. Durant el procés d’escrutini el sistema de gestió generarà l’acta d’escrutini de la mesa, trametrà les dades d’escrutini al Centre de Recollida d’Informació i generarà l’acta de la sessió.