Públic assistent a la Jornada del Projecte Educatiu de Ciutat

Vic, una ciutat compromesa amb l’educació

Més d’un centenar de mestres i agents educatius de la ciutat van assistir a la 6a Jornada del Projecte Educatiu de Ciutat


Ahir a la tarda, un centenar de mestres i agents educatius de la ciutat es van trobar a la Sala Coll Bardolet de l’edifici el Sucre de Vic, en el marc de la 6a Jornada del Projecte Educatiu de Ciutat (PEC).

 

L’acte va ser inaugurat per la 1a tinenta d’alcalde i regidora d’educació, Anna Erra, que va fer un resum de la trajectòria de les polítiques educatives a la ciutat de Vic en els darrers anys. Erra va destacar l’aposta del Consistori, l’any 2007, pel Projecte Educatiu de Ciutat, posant en valor el compromís de la ciutat per l’educació de tots els ciutadans i ciutadanes al llarg de tota la seva vida. En el transcurs d’aquests darrers anys el PEC Vic ha permès, per una banda, potenciar una política educativa dins i fora de l’escola i, per l’altra, ha treballat en l’educació no només amb els infants i joves de la ciutat, sinó que n’ha ampliat la seva mirada fent de la política educativa municipal una tasca compromesa amb tot el cicle vital de les persones. Erra, va afegir, també, que durant tots aquests anys “el Projecte Educatiu de Ciutat ha traçat línies de treball conjuntes entre l’Administració i els nombrosos agents educatius que tenim a la ciutat”.

 

Finalment, Erra va concloure la seva intervenció agraint la feina feta a tota la comunitat educativa i encoratjant-los a seguir treballant pels reptes educatius que com a col·lectiu i com a societat tenim plantejats.

 

A continuació es va visionar un vídeo on hi ha recollida la feina feta al llarg dels darrers anys sota el paraigües del Projecte Educatiu de Ciutat de Vic. Podeu visionar-lo clicant aquí.

 

Acte seguit Antoni Tort i Bardolet, professor de la Universitat de Vic, Universitat Central de Catalunya i Doctor en Pedagogia, va parlar dels canvis que s’han generat, tan pel que fa a la mateixa societat com en les polítiques educatives dels darrers anys, aspectes que han condicionat els escenaris educatius en les escoles. El repte educatiu que existeix, per endavant, segons Tort, és en el marc d’un entorn escolar en el que vivim processos de desinstitucionalització, de regulació i de recontextualització, cal “construir un discurs local en el marc del context normatiu i el discurs educatiu”. Amb tot això, la institució escolar cal que adopti una posició i una mirada pròpia davant el fet educatiu, un enfoc pedagògic que l’ajudi a mantenir una línia estratègica malgrat les modificacions que van sorgint en l’entorn, i una mirada oberta atès que “la nostra primera obligació com a professionals és entendre el context en el qual estem ubicats”, va afegir.