Vicjove engega dues accions de dinamització durant el mes d’agost i fa balanç de la campanya per donar a conèixer el nou servei
Des que es va iniciar la nova campanya, ja s’han emès 641 carnets del Vicjove i el web ha rebut més de 10.000 visites des de la seva posada en funcionament el passat mes de març
Durant aquest mes d’agost, en què el servei d’informació juvenil romandrà obert, s’han encetat diverses accions de dinamització que volen aprofitar les vacances o desplaçaments dels joves. Una d’aquestes activitats és “Vicjove a tot arreu” que recull fotografies enviades pels usuaris de Vicjove des de qualsevol lloc del món amb la condició que portin una samarreta de Vicjove. Entre les fotografies rebudes es sortejarà un pack musical, valorat en 150 €. L’altra acció, complementària de l’anterior, és diu “Una samarreta per la cara”. Per participar-hi, cal enviar una fotografia des de qualsevol lloc del món. En aquest segon cas, no cal sortir amb la samarreta perquè està destinat a aquells joves que encara no la tenen, però, en canvi, hi haurà premi segur, ja que el premi és, precisament, una samarreta Vicjove.Per participar en ambdues accions, s’ha d’enviar una fotografia a vicjove@vic.cat. Amb el sorteig del tercer iPod, fet el 31 de juliol i que va recaure en el titular del Carnet Vicjove 523 (Eduard Mauri Vilar), s’ha tancat la campanya de comunicació endegada per la nova configuració del servei de Joves municipal, Vicjove. Aquesta campanya tenia tres eixos principals: un, la comunicació de la nova marca del servei“Vicjove”, el segon, el nou Carnet Vicjove (que ha arribat als 641 titulars en quatre mesos) i, el tercer, el canvi d’imatge i concepte de la nova web del servei, que ha passat a ser una web 2.0 i amb vocació de portal.Algun dels indicadors de la campanya són, precisament, les xifres assolides per la nova web i les aplicacions que l’acompanyen: Així, www.vicjove.cat ha tingut en poc més de quatre mesos (es va obrir el 27 de març) més de 10.000 visites, amb un total de 54.962 pàgines visitades, amb una mitjana de 5,5 pàgines vistes per visita. L’anàlisi de les visites a la web de Vicjove indiquen que la major part d’aquestes visites han estat fetes des de Catalunya, però hi ha un registre significatiu de visites fetes d’altres punts com Madrid o el País Valencià. Les estadístiques també registren visites des de Brasil, , Irlanda i Holanda i també des d’Egipte, Japó i Tailàndia. Per navegadors, Internet Explorer continua sent el més utilitzat, amb un 65,40 % dels usuaris, però Mozilla Firefox té una quota considerable, amb un 28,65%. L’ús de la resta de navegadors és, de moment, anecdòtic. El tema del navegador emprat per les visites és un tema que preocupa a tots els emissors d’informació via web, ja que cal que els continguts “penjats” siguin visibles de forma correcta en els navegadors majoritaris, per tal de no perdre possibles usuaris.Pel que fa a la via d’accés al web, un 54 % de les visites procedeixen de webs de referència, com el web de l’Ajuntament de Vic, principalment. En un 30,42% s’hi accedeix des de motors de cerca , però a www.vicjove.cat ja arriben, directament, un 15,48% dels seus visitants. Un altre indicador rellevant és la paraula clau utilitzada en la cerca, on “vicjove” en només quatre mesos de vida ha aconseguit superar la marca anterior, que era “puntjove”. Vicjove, doncs, ha estat una marca ràpidament identificada i utilitzada pel seu públic, joves de 12 a 29 anys residents o visitants assidus de VicTambé cal remarcar també els més de 1.000 amics de la xarxa social Facebook que Vicjove utilitza per a transmetre informació sobre activitats i iniciatives. Un altre complement de la web, associat a la xarxa MySpace, molt orientada al món musical, ha registrat més de 5.400 visites i té 544 amics. Finalment, diversos grups musicals joves de la comarca han fet servir imatges de Vicjove (que utilitza llicències Creative Commons) en les seves webs promocionals, obtingudes des de MySpace o des dels àlbums de fotografies de Picasa.