Vicmou, la nova marca turística i de promoció de la ciutat

La nova marca es començarà a aplicar pel Mercat del Ram i, posteriorment, <br />en totes les accions turístiques i de promoció que porta a terme l’ImpeVic

L’Institut Municipal de Promoció i Economia (ImpeVic) de l’Ajuntament de Vic ha presentat una nova marca turística i de promoció de la ciutat aquest dimarts, 17 de març, a les 12.00h a la sala Coll i Bardolet de l’edifici el Sucre. La presentació ha anat a càrrec de Josep Burgaya, president de l’ImpeVic i segon tinent d’alcalde, Dolors Pena, regidora de Turisme i Pau Virgili, director estratègic i creatiu de l’empresa Smäll, encarregada de crear la marca.“La necessitat de crear una marca turística i de promoció que a més d’expressar la realitat de la ciutat també estimulés al visitant a conèixer-la en tots els seus aspectes, és l’origen d’aquest projecte” ha explicat Josep Burgaya. Vic ja comptava en els últims temps amb diversos eslògans de referència a nivell turístic i promocional que han acabat caient en desús. Per aquest motiu, s’ha buscat una nova marca que “identifiqui de forma clara, concisa i persuasiva els atractius turístics i promocionals de la ciutat, que comuniqui que som una ciutat viva amb molta iniciativa, amb molta història i, alhora, amb molt futur i amb grans oportunitats” ha remarcat Burgaya.és la marca que s’ha presentat avui, una marca paraigua que engloba totes les activitats que es fan a la ciutat tan a nivell turístic com promocional i econòmic. “És un marca que explica què és, que serà i què vol ser Vic” ha reiterat el president de l’ImpeVic i segon tinent d’alcalde.La marca ha estat dissenyada amb els colors corporatius de l’Ajuntament de VicDes de l’ImpeVic es va encarregar el projecte a tres empreses de publicitat de fora la ciutat “ja que vam creure oportú que la marca es creés des d’una mirada externa, un aspecte fonamental per tenir una perspectiva més objectiva de l’oferta de Vic” La proposa presentada per l’empresa Smäll va ser l’elegida. “Polivalent, aspiracional i de la gent” són els termes que ha utilitzat Pau Virgili per explicar el què vol expressar la marca i ha assegurat que per Smäll “ha estat un gran repte”. És una marca que “funciona a nivell conceptual, semàntic i visual. Visualment té tota la força i conceptualment tot el significat”, ha afegit. L’aplicació de la marca serà immediata i es començarà a promocionar pel Mercat del Ram i al Saló Internacional de Turisme de Barcelona on la regidoria de Turisme de Vic hi serà present. “A partir d’ara formarà part de l’aspecte promocional de qualsevol activitat que es faci des de l’Oficina de Turisme i des de l’ImpeVic”, ha explicat Dolors Pena. “No es farà un gran desplegament publicitari degut a l’actual situació de crisi, sinó que se’n farà una aplicació pacífica”, ha afegit Josep Burgaya. Una altra de les accions que es farà, per promocionar la nova marca, es portarà a terme conjuntament amb el Club Bàsquet Vic. El primer equip, que és present en les competició catalana i també en l’estatal, portarà a partir d’ara la marca aplicada en el seu vestuari. Per altra banda, a la pista del pavelló municipal hi haurà instal•lades dues tanques publicitàries amb la marca.Josep Burgaya ha tancat la roda de premsa assegurant que els turisme a Vic “funciona, el turisme va, però com que no ens podem adormir l’hem d’estimular fent noves accions, com és aquesta que us hem presentat avui”. Burgaya ha recordat que Vic va rebre el 2008 uns 30.000 visitants, dels quals 6.000 eren estrangers.