Maria Balasch, gerent d’ADFO, i Núria Homs, regidora de Benestar i família, amb l’equip tècnic

L’Ajuntament de Vic posa a disposició de les persones amb mobilitat reduïda una targeta d’aparcament provisional amb el suport d’ADFO

L'objectiu és que les persones que han sol·licitat la valoració de la discapacitat a la Generalitat de Catalunya i que n’esperen l’atorgament definitiu puguin gaudir provisionalment de la targeta

L’Ajuntament de Vic ha signat un conveni de col·laboració amb l’Associació de Disminuïts Físics d’Osona (ADFO) per promoure un ús sostenible dels espais d’aparcament reservats per a persones amb mobilitat reduïda a la ciutat de Vic. Es tracta d’una iniciativa que respon directament a les necessitats d’aquest col·lectiu per tal de posar a la seva disposició una targeta provisional que autoritzi a aparcar a les places reservades a persones amb mobilitat reduïda mentre esperen l’autorització per part de la Generalitat de Catalunya. Aquesta targeta també permet aparcar a altres places com les blaves, taronges i verdes i també en zones de càrrega i descàrrega, tal com recull l'ordenança municipal.
Tal com ha explicat la regidora de Benestar i família, Núria Homs, “som conscients de la demora d’aquest tràmit, i precisament quan es fa la petició és perquè es necessita”. La regidora ha deixat clar que, amb aquesta targeta provisional, “es tindran els mateixos drets i deures perquè les persones que estan esperant puguin fer ús d’aquestes places d’aparcament”, i ha considerat que “Vic pot ser un exemple de com solucionar aquesta problemàtica”.
Maria Balasch, gerent d’ADFO, ha explicat que això també permetrà “fer un seguiment per avaluar la feina que estem fent i revisar les places d’aparcament per saber si estan ben posades, si estan al lloc on toquen, o veure on fan falta”, i d’aquesta manera es podrà fer una actualització de les places: actualment n’hi ha prop de 160 repartides per tota la ciutat. En aquest sentit, Balasch ha explicat com es procedirà per informar a les persones afectades: “Trucarem a les persones amb mobilitat reduïda per fer-los saber que poden utilitzar aquesta targeta, i també es faran xerrades informatives i de sensibilització perquè puguin venir a l’entitat i explicar les novetats que tinguin”.
Com sol·licitar la targeta provisional
Cal tenir en compte que aquesta targeta és vàlida únicament a la ciutat de Vic i té una vigència temporal de 18 mesos. Les persones titulars que en facin us la col·locaran en la part frontal dels seus vehicles per tal de poder aparcar, tal com es fa amb les targetes blaves de la Generalitat de Catalunya. Els sol·licitants trobaran tota la informació del tràmit en el següent enllaç: Sol·licitud de la targeta d'aparcament provisional de VIC per a persones amb mobilitat reduïda - Informació del tràmit
Per fer la tramitació cal dirigir-se a l’Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC) o bé a la Biblioteca Pilarin Bayés i entrar una instància que se’ls facilitarà allà mateix, on hauran d’adjuntar el comprovant de registre d’entrada de la sol·licitud de valoració de discapacitat, que prèviament hauran hagut de fer a través del departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya.