Nou recurs: Assistent digital +65
S’instaura a Serveis Socials un telèfon d'assessorament i d’acompanyament individualitzat per a les persones grans.
El col·lectiu de la gent gran, degut a les mancances digitals, ja sigui en el maneig o el coneixement de les noves tecnologies, sovint troben dificultats per afrontar aquest repte de connexió amb l’administració i/o altres serveis de manera telemàtica/en línia. Davant aquesta problemàtica, des de Serveis Socials es veu necessari activar la figura de l’Assistent Digital, que es un nou recurs que complementa tota la feina de capacitació digital que s’ha fet amb la ciutadania durant els darrers mesos.
L’assistent digital s’encarregarà d’ajudar, gestionar i acompanyar en tots aquells tràmits i/o gestions telemàtiques que les persones usuàries necessitin. Alguns exemples:
- Àmbit econòmic:
- Pensions: tramitació de pensions no contributives, tramitació i revisió del grau de dependència i discapacitat…
- Estalvi Energètic: tramitació del bo social elèctric, canviar de comercialitzadora, reduir/augmentar potència elèctrica, reduir/augmentar peatge d’accés de gas, de la tarifa social d’aigua, i del cànon social de l’aigua.
- Bancs: tràmits ens línia amb les entitats bancàries
- Àmbit salut:
- La Meva Salut: veure resultats d’analítiques, descarregar-se la recepta digital,
veure el pla de medicació; agenda de visites; comunicar-se amb els
professionals de la salut; demanar cita prèvia; sol·licitar canvi de
metge.
- Relacions amb l’administració local:
- Bonificacions de taxes
- Gestions que es poden fer des de la seu electrònica
- Ajudes de lloguer
- Àmbit personal:
- Gestió correu electrònic
- Tràmits des del mòbil
- Gestió aplicacions mòbil
Es podrà trucar o enviar WathsApp al telèfon les 24h hores del dia i amb un període màxim de 48 hores - I fins les 72 h si hi ha el cap de setmana pel mig - es donarà una resposta/cita.
És un telèfon adreçat principalment a les persones majors de 65 anys però també s’hi atendran altres persones que no siguin d’aquesta franja i que vulguin establir un primer contacte directe i fàcil amb el departament de Benestar i Família de l’ajuntament. Aquest telèfon esdevindrà una porta d’entrada més, un canal més de comunicació entre l’administració i la ciutadania.