Enfortint el desenvolupament comunitari amb la llegenda de Sant Jordi
En el marc de la diada de Sant Jordi que va tenir lloc el passat 23 d’abril, els alumnes de dinamització sociocultural de la Casa d’oficis varen representar la llegenda de Sant Jordi als barris del Montseny i d’Osona.
La casa d’oficis és un programa de l’Ajuntament de Vic, subvencionat pel Servei Local d’Ocupació en el marc del treball als barris, amb l’objectiu de millorar les possibilitats d’inserció dels joves en situació d’atur. I en aquest cas el grup d’alumnes de dinamització cultural s’havien estat preparant des de ja fa uns dies la teatralització de la Llegenda de Sant Jordi, dinamitzada per la Montse Vilà de Teatrart, per després poder-la mostrar als infants dels barris del Montseny i de la Plaça Osona.
El teatre en aquest cas serveix per crear comunitat i per enfortir tot el treball social que estant fent les Associacions de Veïns del Remei i d’Osona en la dinamització dels infants i joves d’aquests barris. La mirada comunitària en aquesta intervenció teatral és molt clara, ja que diferents agents socials intervenen i es mobilitzen per millorar el benestar i la convivència del barri a partir dels recursos de l’entorn i potenciant a la vegada les habilitats i l’empoderament dels joves participants al programa de formació i treball de la Casa d’oficis.
Així doncs, Associacions de Veïns, Casa d’Oficis, equip de Medi Obert, i totes les famílies del barris d’Osona i Remei són els que varen contribuir a fer possible aquests espais d’intervenció comunitària, en aquest cas en el marc de la diada.
Dins la setmana de Sant Jordi, la llegenda es va representar el dimarts 20 d’abril a l’espai dels Habitatges Montseny i el divendres 23 d’abril a la Plaça d’Osona. En les dues sessions hi va haver molta participació d’infants i famílies que viuen al barri, generant un clima molt necessari de convivència i participació comunitària.
La col·laboració de la Casa d’Oficis amb els habitatges i Montseny i la Plaça d’Osona és habitual, ja que durant tot el curs escolar intervenen en la dinamització d’aquests infants en diverses activitats. D’aquesta manera es crea un vincle entre els diferents col·lectius que intervenen a la comunitat, reforçant el concepte d’acció col·lectiva i ciutadana.