79 empreses han decidit invertir a la ciutat

Vic Comerç presenta el baròmetre de l’activitat comercial del 2014

Vic és atractiu per invertir: En l’actual context, 79 empreses comercials han decidit invertir al centre de Vic. Vic Comerç presenta el baròmetre de l’activitat comercial del 2014 del centre de Vic. Ahir al migdia migdia es va presentar el baròmetre de l’activitat comercial del centre de Vic d’aquest any. La presentació va anar a càrrec de Pere Trasserra, president de Vic Comerç, Anna Erra, regidora de Comerç de l’Ajuntament de Vic i de Roger Noguer, gerent de Vic Comerç. Aquest baròmetre ha estat realitzat a partir del cens de totes les activitats comercials de 39 carrers del centre de Vic i la comparativa amb les dades recollides durant els últims 3 anys i que s’incorporaran a la web www.vicreactiva.cat, un portal creat per l’Associació CentreVic per a generar nova activitat comercial. Situació actual: Tancaments, obertures i els sector més perjudicat Actualment al centre de Vic hi ha 724 activitats comercials i 102 locals buits, que representen un 12% sobre l’àrea estudiada. Al llarg d’aquest any hi ha hagut 67 establiments que han abaixat la persiana i 79 que han obert. El sector que més tancaments ha patit al llarg d’aquest període ha estat i d’una forma destacada el de l’equipament de la persona. Locals buits i concentració de les zones fredes Les xifra de 102 locals buits torna als índexs de desocupació del 2012. Només un 30% de l’eix comercial té més d’un 15% de desocupació dels seus locals però preocupa que en alguns d’aquests carrers s’està estabilitzant aquesta situació (Rambla Hospital, Carrer de la Riera, Carrer Cardona, entre d’alres) cosa que dificultarà la seva recuperació. Sectors amb gran moviment El sector amb més moviment ha estat el de l’equipament de la persona però el que més creixement net ha tingut (balança tancaments-obertures) aquest últim any ha estat el de l’alimentació. Vic, centre comercial urbà El centre de Vic manté intacte la combinació de sectors que generen una oferta locomotora i un pol d’atracció territorial: l’equipament de la persona (que malgrat la davallada continua essent el sector més representatiu amb un 24%), l’alimentació (un 17,1%) els serveis (20,3%) i l’hostaleria (10,9%), que sumen més del 70% de totes les activitats