El carril bici de la ronda Camprodon serà més segur, es mantindrà al lateral i es guanyarà més espai per als vianants
La intensitat mitjana de vehicles a la ronda ha disminuït un 27% durant la fase d’estudi del tram experimental, fet que consolida el projecte de mobilitat sostenible
tram experimental de la Ronda Camprodon de Vic passarà a ser definitiu a partir de la tardor vinent. Així ho ha presentat aquest matí in situ la regidora d’Urbanisme i Mobilitat, Fabiana Palmero. Després de mesos de valoració i d’estudi de la prova pilot Palmero considera l’aposta “un èxit”, tant per als vehicles motoritzats i de mobilitat personal com per als vianants. Per aquest motiu, es faran les millores definitives per consolidar i millorar la seguretat del carril bici, que es mantindrà al lateral de la calçada.
Està previst que les obres comencin a la tardor, si no hi ha contratemps, amb l’asfaltat de la Ronda Camprodon que es portarà a terme en el nou projecte de reasfaltats de Vic, i que servirà per millorar l’estructura actual de la calçada.
- Es redimensionarà el carril bici, passant a tenir 1,5 metres i mig metre de separació de seguretat.
- S’instal·laran més separadors i pilones de seguretat.
- S’eliminarà el carril bici de la vorera per convertir-se en una zona de vianants, ampliant així la zona per a vianants.
- Es millorarà la connexió amb el carril bici central de l’avinguda Bernat Calbó.
- Es reajustaran les zones de càrregues i descàrregues i es regularan amb el sistema de gestió de la Z-DUMA i l’app Parkunload.
Fabiana Palmero remarca que es tracta d’una aposta per seguir avançant cap a una ciutat encara més saludable i sostenible que fomenti la mobilitat activa i la millora de la salut en les persones de forma global.
La supressió d’un carril per a vehicles en cada sentit té l’objectiu de pacificar aquest vial. En aquest sentit, la tècnica de Mobilitat, Joana Rodríguez, ha reafirmat que la iniciativa ha fet possible que la intensitat mitjana de vehicles s’hagi reduït en un 27%. Una mesura que no ha ocasionat més problemes dels que ja hi havia en hores punta.
Places d’estacionament de curta durada a les farmàcies
Les obres per millorar el carril bici de la ronda Camprodon permetran habilitar una plaça d’estacionament de curta durada per a donar servei a la farmàcia. Aquesta actuació es farà extensiva a totes les farmàcies de Vic i permetrà fer parades d'urgència a qui ho necessiti.
L’Ajuntament de Vic continua avançant en l’execució del Pla d’Actuació Municipal (PAM) 2019-2023, el qual té entre les seves línies estratègiques (Eix 5) treballar per a una ciutat saludable, on es promogui la mobilitat sostenible, pacificada i saludable per a la ciutadania. També es treballa amb el compromís d’assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) fixats a l’Agenda 2030.