Ramon Roquer, Fabiana Palmero, Claudi Egea i Albert Gual

L’empresa responsable de les obres del carrer Verdaguer afirma que s’acabaran el mes d’agost

La primera fase de les obres es completarà abans del Mercat del Ram, mentre que durant els mesos d’abril i maig es treballarà en la segona fase per acabar amb les fases tres i quatre durant l’estiu

 

Ahir al vespre, la regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero, juntament amb el cap de projectes i obres de l’Ajuntament de Vic, Ramon Roquer; el representant de l’empresa adjudicatària, Otxandiano SAU, Claudi Egea, i el cap d’obres de l’empresa adjudicatària, Albert Gual, es van reunir a l’Auditori Antiga Caixa Manlleu amb el veïnat i comerciants del carrer de Jacint Verdaguer per informar-los de l’estat de les obres i de les previsions de finalització d’aquestes actuacions.

 

La regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero, va explicar que l’inici de les obres s’havia endarrerit unes tres setmanes, a causa d’un problema per part de l’empresa en la formació dels equips de treball, però que “actualment ja estan treballant a ple rendiment per recuperar aquest retard”.

 

El cap de projectes i obres, Ramon Roquer, va exposar que la signatura del contracte, realitzada el mes de setembre, va marcar els terminis d’execució. “La normativa obliga que les obres comencin com a molt tard un mes més tard de la signatura del contracte, però igualment es va acabar retardant unes tres setmanes. Tot i així, l’empresa creu que pot acabar les obres en el termini de nou mesos fixat pel contracte”, va detallar Roquer.

 

El representant de l’empresa responsable de les obres, Claudi Egea, va revelar que “el retard en l’inici de les actuacions va venir determinat per un tema d’encaix d’equips de treball”. Egea va admetre que la primera fase, que és la que s’està portant a terme, sol ser la més lenta.

 

Obres en quatre fases

 

Les obres del carrer Verdaguer estan planificades en quatre fases. La primera està dividida en tres parts per minimitzar les molèsties als comerciants i veïns, “fet que ha alentit el progrés dels treballs” segons Egea. El representant d’Otxandiando SAU va afirmar que són els primers interessats en què no hi hagi demora en la finalització dels treballs, “tant per motius contractuals com per motius organitzatius”. En aquest sentit, Claudi Egea va explicar que dia a dia s’ajusten els procediments constructius i, a més, les fases restants no se subdividiran per a complir els terminis.

 

El cap d’obra, Albert Gual, va refermar la voluntat “d’acabar els treballs en el termini marcat”. Gual va explicar que la previsió amb què treballen és finalitzar la primera fase abans del Mercat del Ram; la segona entre abril i maig, i deixar la tercera i quarta fases per l’estiu.

 

Ramon Roquer va recordar que el carrer Verdaguer és una artèria fonamental per a la ciutat i per la qual passen totes les línies de bus urbà, fet que obligarà a deixar sempre obert un carril de circulació, i per això s’està valorant, juntament amb l’àrea de Mobilitat, si és factible poder executar la fase 3 i 4 paral·lelament.

 

La regidora Fabiana Palmero va convocar els comerciants i veïns a una nova reunió pel mes de maig, amb una data per determinar, just abans de començar les fases 3 i 4 de l’obra per poder actualitzar la informació sobre el progrés dels treballs. Palmero va agrair la comprensió dels veïns, veïnes i comerciants i confia que amb la nova planificació es minimitzin les molèsties d’unes obres que suposaran una millora per la ciutat, i de les que en podrà gaudir tota la ciutadania.

 

Aposta per la pacificació

 

El nou carrer de Jacint Verdaguer mantindrà l’arbrat actual, tindrà unes voreres d’un metre més amples, comptarà amb dos sentits de circulació i un únic carril destinat a càrrega i descàrrega, contenidors i zona blava tal com va escollir un 44% de la ciutadania que va opinar en el procés participatiu d’aquesta reurbanització, uns resultats que es poden consultar aquí.

 

La regidora d’Urbanisme, Fabiana Palmero, detalla que seguint el Pla Estratègic de la Bicicleta de la ciutat, el carrer Verdaguer no comptarà amb carril bici segregat. Segons els experts, quan el carrer és pacificat –amb velocitat màxima de circulació a 30 quilòmetres per hora-, com és el cas, la bicicleta pot conviure perfectament amb els automòbils. A més, els carrils bici segregats només són recomanats quan la velocitat de la bicicleta i el cotxe no són compatibles o quan es necessita fer un recorregut en sentit contrari als cotxes, com és el cas de la Rambla de l’Hospital. Segons la regidora, “l’habilitació d’un carril únicament per bicis faria empetitir les voreres en lloc de permetre ampliar-les”.