Necessites ajuda?

Necessites ajuda? Truca’ns al 935 954 804
Skip Navigation LinksIniciSeu electrònicaTràmitsTràmits telemàticsFull d'informació ciutadana

02/04/2025 21:46:00

Sol·licitud d'autorització o comunicació per a la realització d'activitats amb risc d'incendi forestal

EN TERMINI

Darrera data d'actualització:24/10/2023

Òrgan Responsable:Món rural i Medi ambient


Descripció del tràmit
Aquest tràmit permet comunicar o sol·licitar autorització per a la realització de les següents activitats:

1.- Focs d'esbarjo: foguera, foc a terra, foc de llenya o similars. Per exemple, qui vulgui fer foc per la castanyada, cap d’any o reis ho ha de comunicar. No són focs d’esbarjo que calgui comunicar els castells de foc, els correfocs i les barbacoes amb carbonet vegetal. En el cas d'una escola pública o qualsevol administració pública, en tots els casos han de fer el tràmit.

2. - Crema de restes vegetals: Només es poden realitzar en explotacions agràries amb declaració agrària (DUN).
No es poden cremar restes de jardineria ni d'horts o arbres d'autoconsum, en aquests casos podeu compostar o bé portar-ho a la deixalleria.

Casos excepcionals

3.- Crema de restes silvícoles amb motiu de prevenció d'incendis o per motius fitosanitaris que estan subjectes a autorització excepcional.




Per a tots els tràmits, és imprescindible que el sol·licitant faciliti un número de telèfon mòbil de contacte, adreça de correu electrònica i que especifiqui la data i hora concreta que farà l'activitat i el paratge i/o coordenades.
Qui ho pot sol·licitar?
En el cas dels focs d'esbarjo qualsevol persona física o jurídica que vulgui dur a terme actuacions de risc d'incendi forestal.

En el cas de la crema de restes vegetals agrícoles aquelles explotacions agràries amb declaració agrària (DUN).

Excepcionalment per cremes de restes silvícoles qualsevol persona física o jurídica.

Quan es pot sol·licitar?
Terminis:
Per les sol·licituds d'autorització per a activitats amb risc d'incendi forestal: del 15 de març al 15 d'octubre.
Per les comunicacions de crema: del 16 d'octubre al 14 de març.
Quin és el termini de resolució?
La comunicació prèvia de crema presentada amb l'antelació establerta podrà fer-se el dia o dies sol·licitats, sempre que no es rebi cap notificació contrària.
La sol·licitud d'autorització de crema resta supeditada al permís que han de donar els tècnics del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya.
Quin és l'òrgan responsable de la resolució?
El Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya.
Formes de tramitació
Com sol·licitar-ho presencialment:

Us recordem que la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix en l’article 14.2 que estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

a) Les persones jurídiques
b) Les entitats sense personalitat jurídica
c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l’activitat professional esmentada. En tot cas, dins d’aquest col·lectiu s’hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració

Emplenant la sol·licitud i adjuntant la documentació que s'assenyala en l'apartat "Documentació". Es pot presentar a una de les dues oficines d'atenció ciutadana de l'Ajuntament de Vic en els horaris especificats:

Oficina d'Atenció Ciutadana
C. Ciutat, 1
Passeig de la Generalitat, 1
Tel.: 938 862 100
Adreça de correu electrònic: atenciociutadana@vic.cat

Horaris d'atenció a la ciutadania

Oficina d'Atenció Ciutadana de la plaça Major:
  • De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
Oficina d'Atenció Ciutadana de la Biblioteca:
  • De dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h
  • De dilluns a dijous de 16.00 h a 18.00 h (excepte els mesos d'estiu, les vigílies dels dies festius, la Setmana Santa i les festes de Nadal) Consulteu calendari.
Demaneu hora:
  • Podeu sol·licitar cita prèvia per realitzar aquest tràmit de forma presencial a les dues oficines clicant a Demaneu hora


Podeu fer aquest tràmit telemàticament clicant aquí:autorització de crema





Òrgan Responsable
Món rural i Medi ambient

Sol·licitud, impresos i informació addicional


Recordeu que juntament amb la sol·licitud caldrà que presenteu la documentació especificada a la pestanya de "Documentació", si escau, i que trobareu a la part superior d'aquesta pantalla.